A Budapest Airportot járatai megszüntetésével fenyegető Ryan Air korábban Sármellék és Frankfurt-Hahn illetve London-Stansted között már közlekedett. Mivel azonban a légikikötőt korábban üzemeltető, jelenleg felszámolás alatt lévő Cape Clear Aviation a légitársaság felé máig nem elégítette ki összes tartozását, a Ryanair nem tervezi korábbi járatai felújítását.
A légitársaság vizsgálta a pécsi járatindítás lehetőségét is. Tamás László, a légitársaság térségünkért is felelős értékesítési és marketing igazgatója elmondta: cége tárgyalásokat folytatott a Pécs2010 Menedzsmentközponttal. Tamás állítása szerint Ruzsa Csaba, a Menedzsmentközpont ügyvezető igazgatója elutasítólag reagált arra a felvetésre, hogy a Pécs2010 kulturális fővárosi rendezvénysorozat promócióra rendelkezésre álló 8 millió eurójából fordítson egy pécsi Ryanair járat beindítására, mely így Pécs2010 kellő hírvivője lehet a világ felé. De - tette hozzá Tamás - a pogányi repülőtér rövid kifutópályája miatt különben sem lenne alkalmas számukra. Tamás ugyanakkor reméli, hogy a májustól üzemelő Eszék-Frankfurt-Hahn járatból Pécs is profitálhat.
Műszaki kifogásai vannak az ír légitársaságnak az Airport Debrecennel (AD) szemben is. Tamás László elmondta: Debrecenbe egyelőre azért nem repülnek, mert a kifutópálya szélessége nem éri el a 40 métert. A helyzet ellenben az, hogy az AD aktív futópályájának mérete 40m x 2500m. Emellett a Ryanair flottáját adó Boeing 737-800-as típus számára a Seattle-i gyártó által előírt minimális pályaszélesség 31 méter. A debreceni betonon számos alkalommal landoltak már a fenti típus méreteit nagyságrendekkel meghaladó típusok - Il-76, Boeing 767 - is. Ugyanakkor maga a típus a nyári charterszezon alatt rendszeres vendég a repülőtéren - tájékoztatotta a Napi Turizmust Farkas András, az AD ügyvezető igazgatója. Farkas elmondta: sajnos a Ryanair műszaki kifogásai miatt további tárgyalásokig már nem jutottak a légitársasággal. Ugyanakkor úgy néz ki, nyár vége felé újból a tárgyalóasztalhoz ülnek a cívis város és az ír fapados illetékesei. Farkas úgy véli: örvendetes Ryanair megjelenése Magyarország második legnagyobb repülőterén, de változatlanul fontos, hogy a fapadosok nyújtotta point-to-point forgalom mellett a régió az AD révén összeköttetésbe kerüljön valamelyik jelentős európai gyűjtő-elosztó repülőtérrel is.
Ha járatot még egyelőre nem is indít az ír fapados Debrecenből, koloszvári ügyfélszolgálati központját áthelyezte a cívis városba. A Merlin Kft. által üzemeltetett ügyfélszolgálaton eleinte egy-két tucat, angolul beszélő munkatárs teljesít majd szolgálatot. Tamás László elmondta: az Erdélyből történő áttelepítésre a költséghatékonyság miatt volt szükség.