A Wizz Air válasza a Londonban hagyott utasok panaszaira

Nagy indulatokat kavart, hogy a Wizz Air 2021. január 4-i London-Luton és Pozsony között közlekedő W6 4481 járatán a magyar és osztrák állampolgárságú utasoktól a légifuvarozó földi kiszolgálója megtagadta a beszállást.

A beszállítás megtagadása valódi okának több, egymástól jelentősen eltérő tényt adtak meg, így először a szlovák beutazási korlátozásokra, majd az angol, a Brexit miatti új és megváltozott határőrizeti (kiutazási) szabályokra hivatkoztak, amivel hiteltelenné váltak és a Wizz Air-t is rossz fényben tüntették fel - írja Pakuts Tamás légiközlekedési szakember a szálloda.blogon. Hozzáteszi: az utasok azon kérését - jogszerűtlenül - a földi kiszolgáló visszautasította, hogy  a beszállítás megtagadásáról illetve annak okáról igazolást adjon ki.

És hogy mindez hogyan történhetett. A szakember szerint naponta változhatnak az előírások, ezért ténylegesen nincsenek könnyű helyzetben sem az utazók, sem pedig a légitársaságok, éppen ezért kell a légitársaságoknak és a nevükben és helyettük eljáró földi kiszolgálóknak felkészültnek, naprakésznek lenni beutazási szabályokból (vízum, egyéb feltételek) és ezt  kötelességük is ellenőrizni, betartani és betartatni, különben jelentős összegű bírságra, de akár ideiglenes kitiltásra is számíthatnak, ha az érkezéskor olyan utast azonosítanak a határőrizeti szervek, aki nem felelt meg az előírásoknak. Így még inkább érthető a kiszolgálók félelme és túlbuzgósága, aminek kárvallottja azonban akár a jóhiszemű és a feltételeknek mindenben megfelelő utas is lehet. (A légitársaságok ugyanis a felelősséget és annak anyagi vonzatát átháríthatják a földi kiszolgálóra, így néhány utas kizárása kisebb kockázattal és anyagi vonzattal járhat, mint a súlyos, az utaskompenzációkat nagyságrendekkel meghaladó büntetések megtérítése, nem beszélve az egyéb hátrányos jogkövetkezményekről.)

 A Wizz Air így reagált az incidensre közleményében:

„A mai napon több utastól is hibásan megtagadták a felszállást a Wizz Air, London Luton repülőtérről Pozsonyba tartó járatára. A Wizz Air jelenleg példátlan kihívásokkal néz szembe a különböző országok által bevezetett, folyamatosan változó utazási korlátozások miatt. A Wizz Air elnézést kér a helyzetből adódó kellemetlenségekért, és az utasok türelmét kéri ebben a nehéz időszakban. Az érintett utasok megkapnak minden szükséges információt és segítséget. A Wizz Air szálláslehetőséget és ingyenes átfoglalást biztosít számukra a következő Wizz Air repülőjáratra. Amennyiben ezzel nem kívánnak élni, úgy a légitársaság vagy az eredeti jegyár teljes összegű visszatérítését, vagy az eredeti jegyár 120 százalékának kreditben történő visszatérítését vállalja. A Wizz Air ismételten elnézést kér az okozott kellemetlenségekért”.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.