A beszállítás megtagadása valódi okának több, egymástól jelentősen eltérő tényt adtak meg, így először a szlovák beutazási korlátozásokra, majd az angol, a Brexit miatti új és megváltozott határőrizeti (kiutazási) szabályokra hivatkoztak, amivel hiteltelenné váltak és a Wizz Air-t is rossz fényben tüntették fel - írja Pakuts Tamás légiközlekedési szakember a szálloda.blogon. Hozzáteszi: az utasok azon kérését - jogszerűtlenül - a földi kiszolgáló visszautasította, hogy a beszállítás megtagadásáról illetve annak okáról igazolást adjon ki.
És hogy mindez hogyan történhetett. A szakember szerint naponta változhatnak az előírások, ezért ténylegesen nincsenek könnyű helyzetben sem az utazók, sem pedig a légitársaságok, éppen ezért kell a légitársaságoknak és a nevükben és helyettük eljáró földi kiszolgálóknak felkészültnek, naprakésznek lenni beutazási szabályokból (vízum, egyéb feltételek) és ezt kötelességük is ellenőrizni, betartani és betartatni, különben jelentős összegű bírságra, de akár ideiglenes kitiltásra is számíthatnak, ha az érkezéskor olyan utast azonosítanak a határőrizeti szervek, aki nem felelt meg az előírásoknak. Így még inkább érthető a kiszolgálók félelme és túlbuzgósága, aminek kárvallottja azonban akár a jóhiszemű és a feltételeknek mindenben megfelelő utas is lehet. (A légitársaságok ugyanis a felelősséget és annak anyagi vonzatát átháríthatják a földi kiszolgálóra, így néhány utas kizárása kisebb kockázattal és anyagi vonzattal járhat, mint a súlyos, az utaskompenzációkat nagyságrendekkel meghaladó büntetések megtérítése, nem beszélve az egyéb hátrányos jogkövetkezményekről.)
A Wizz Air így reagált az incidensre közleményében:
„A mai napon több utastól is hibásan megtagadták a felszállást a Wizz Air, London Luton repülőtérről Pozsonyba tartó járatára. A Wizz Air jelenleg példátlan kihívásokkal néz szembe a különböző országok által bevezetett, folyamatosan változó utazási korlátozások miatt. A Wizz Air elnézést kér a helyzetből adódó kellemetlenségekért, és az utasok türelmét kéri ebben a nehéz időszakban. Az érintett utasok megkapnak minden szükséges információt és segítséget. A Wizz Air szálláslehetőséget és ingyenes átfoglalást biztosít számukra a következő Wizz Air repülőjáratra. Amennyiben ezzel nem kívánnak élni, úgy a légitársaság vagy az eredeti jegyár teljes összegű visszatérítését, vagy az eredeti jegyár 120 százalékának kreditben történő visszatérítését vállalja. A Wizz Air ismételten elnézést kér az okozott kellemetlenségekért”.