Csákány Csaba és csapata mindig érdekes programokkal fűszerezi katalógusainak bemutatóit, már Csepelre is figyelmet felkeltve és stílszerűen utaztunk, az 1952-től gyártott Faros becenevű Ikarus busszal, amelyet a régi időket felelevenítők ki is bérelhetnek.
A Nyár 2014-es, 170 oldalas magyar nyelvű katalógusban új wellness ajánlatok is találhatók, és mivel az idei év mottója a Családok, ezért nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy több gyermekes kedvezménnyel csalogassák a nyaralni vágyókat.
Néhány újdonság: a legtöbb kínálat az Adrián van, az indokolt ingyenes útlemondási biztosítás benne van az árban, és összevonható kedvezmények is szerepelnek a katalógusban.
Singli gyermekekkel - jelzéssel kínálnak olyan szálláshelyeket, ahol kétágyas szobákban, vagy egyágyas szobában a gyermeknek járó kedvezmény egy felnőtt mellett is érvényes.
Családi szoba – jelzéssel kétlégterű családi szobákat kínálnak, amelyek egy nappaliból és egy hálóból, vagy két külön szobából állnak, és amelyek estenként összenyithatóak.
Prezentációjában Csákány Csaba elmondta, hogy a konkurenciától az is megkülönbözteti őket, hogy azonnali on-line foglalást tudnak teljesíteni, ez hazánkban rajtuk kívül még két helyen fordulhat elő. Új szálláshelyeik is vannak, harmincnyolc Horvátországban, húsz Olaszországban és tíz Ausztriában. Ezeket kívül Barcelona városa, mint új kínálat lépett be. Érdekességként említette meg, hogy Ausztriában olyan szálloda is van, amelyben kutyák számra is van wellness, mancszuhany, és a kertkapcsolatos szobákban kutyafuttató is.
A Horvát Idegenforgalmi Közösség vezetője, Skenderovic Marin statisztikákon mutatta be, hogyan alakult és fejlődött a magyarok üdülése, egyre többen látogatják meg vonzó országukat, ahol 1777 kilométeres tengerpart, 1244 sziget, nyolc nemzeti park, 11 természeti park és hét UNESCO világörökségi helyszín várja a turistákat.
Csákány Csaba lapunk munkatársának elmondta, hogy 2008 és 2012 között összességében 30 százalékos visszaesést regisztráltak, ez 2013-ban megállt, és hat százalékos emelkedést értek el.
Mivel már most a nyári előfoglalások 15 százalékkal pluszban vannak a tavalyi év hasonló időszakához képest, ezért bízik abban, hogy a hat százalékos emelkedést tartani tudják, sőt, ez még több is lesz. Ezt a törekvést erősíti az is, hogy az Utazás kiállításon bemutathatják a horvátországi családi katalógusukat is, amely jelenleg nyomdában van.
A bemutató a Trap Factory élményparkban szabadulós játékkal végződött, amelyek manapság már nagyon népszerűek. Hatvan percre, vagyis egy órára egy szobába zárnak, ahonnan logikai rejtvények és fejtörők segítségével kellett megtalálni a kiutat. Jól tejesítettünk.