Ennek tudatában nyert értelmet a helyszínválasztás: az eseménynek néhány tálca kitűnő hamburger közreműködése mellett a budapesti Hard Rock Café adott otthont. „Előrejelzéseink szerint idén Magyarország és az USA között 450 ezer utas fordul meg, nagyon fontosak az átszállási lehetőségek” — jelentette ki Ritter Máté, a Budapest Airport járatfejlesztési menedzsere. Nem elhanyagolható létszám a BUD által idei évre várt 12 millió utashoz képest. Emlékeztetőül: tavaly 11,4 millióval zárt a Ferihegy. Két számjegyű növekedésük maghaladja a versenytárs Varsó-Chopin és Prága repülőterek bővülését, nem beszélve az európai 5%-os átlagról. „Mindezt nemzeti légitársaság nélkül” — vélte fontosnak kiemelni Ritter egy hazai hálózati légitársaság nemlétét.
Nemlétéért azóta is kárpótolnak egyebek mellett jelentős utasszámnövekedést hozó járatsűrítések nyomán nyíló átszállási lehetőségek. Így az airberlin hálózatán. Amellett, hogy Berlin a Ferihegy saját felmérései szerint az első 10 legnépszerűbb desztináció egyike, az airberlin az észak-amerikai forgalom mintegy 7%-át viszi el. Csak az USA-ba heti 84 járatra — a naponta repült New York és Chicago mellett egyebek közt Miami, Los Angeles, és idei újdonságként Orlando — szállhatnak át a cég düsseldorfi bázisán és az egyre szűkösebbé váló Tegelen. Az eredetileg nyugat-berlin repülőtereként épült Tegel idénre várt 18 millió utasa messze felülmúlja kapacitása határát, a Schönefeld helyén tervezett, sőt már évek óta — üresen — álló Berlin-Brandenburg repülőtér nyitása pedig továbbra is a jövő homályába vész. Sali Sándor, az airberlin magyarországi képviseletének vezetője szerint azonban, ami a hátránya egyben előnye is Tegelnek: gyorsan át lehet szállni. Az észak-amerikai járatok egy része kényelmesen rövid átszállási idővel érhető el. Bár a berlini átszállások viszik a prímet, a düsseldorfi, két átszállásos — elsősroban Fort Meyers és Miami felé — utak száma nőtt; az első negyedévben 200%-kal – tudtuk meg. Az USA-n belül a szintén oneworld-tag American Airlines teríti tovább az airberlin utasait.
Összességében a légitársaság budapesti átszálló utasainak száma 70%-kal emelkedett. A tavalyi mintegy 100 ezer ülésnyi budapesti kapacitása idén 130 ezerre növekszik. Az átszálló forgalom másik kiemelt területe Skandinávia. Stockholm, Koppenhága, Göteborg, Helsinki népszerűek a piacon nagy erőkkel jelenlévő Norwegian és egyéb fapadosok ellenére is. A dán fővárosba utazók száma már most háromszorosa a tavalyinak. Etihad partnerként plusz egy Abu Dzabi átszállással egészen Ausztráliáig repülhetünk airberlin jegyünkkel, Sydney-be akár naponta kétszer is. A szintén oneworld-tag orosz S7 légitársasággal együttműködve a FÁK-országokban olyan helyekre is adnak el itthon airberlinen keresztül jegyet, hogy „még én is meglepődök” — tudtuk meg Sali Sándortól. Ennél kevésbé meglepő, hogy a légitársaságban amúgy is tulajdonos Etihadnak eladott, és a TUI-val együtt közös vállalatként Európa legnagyobb szabadidős légitársaságának szánt NIKI Palma de Mallorca-ra, Tenerifére, Las Palmas-ra induló járataira szintén értékesítenek jegyet a magyar piacon.
Sali Sándor felhívta az utazási irodák figyelmét a csoportoknak adható számos kedvezményre, a kis- és középvállalkozásokat célzó törzsutas programokra, valamint a vállalati szféra számára egyénre szabott céges megoldásokra is.