Az így kiderített tények bizonyosságot nyújtanak majd az utóbbi két év feltételezései helyett.
Úgy tűnik, hogy a személyzet követte a változó időjárási körülményeket, és módosította a repülőgép útvonalát. A kezdeti probléma a sebességmérők meghibásodása volt, ami a robotpilóta lekapcsolását és a kapcsolódó irányításvédelmi rendszerek elvesztését eredményezte, és a repülőgép nagy magasságban sebességet vesztett. Úgy tűnik, hogy a repülőgép kapitánya gyorsan megszakította a pihenőidejét, hogy visszatérjen a pilótafülkébe. A három gyakorlott pilótából álló személyzet teljesen szakszerűen járt el, az utolsó pillanatig teljesítették kötelességüket.
Most az összegyűjtött adatok elemzéséhez kezdenek. A BEA csak a sok türelmet és pontosságot igénylő bonyolult feladat végén határozhatja meg pontosan a szerencsétlenséghez vezető okokat. A hatóságok, a gyártó és a légitársaság időközben intézkedéseket hoztak, hogy megelőzzék a hasonló balesetek előfordulását. Az Air France reméli, hogy mindenki kellő türelmet tanúsít, amíg a BEA pár hét múlva időközi jelentését közéteszi, mely várhatóan további ajánlásokat is tartalmaz majd a globális légiközlekedés még biztonságosabbá tételéhez.