A lépés célja, hogy a francia cég egyszerűbbé és átláthatóbbá tegye az Air France-KLM csoport portfólióját. Az Air France-KLM csoport magja két erős márka: az Air France és a KLM Holland Királyi Légitársaság. Mindkét vállalat rendelkezik egy regionális utakat kínáló ágazattal; az Air France HOP-pal és KLM Cityhopperrel. A csoport harmadik önálló márkája a Transavia, ami alacsony árú szolgáltatást nyújt utasainak Franciaországban és Hollandiában.
„Egy ilyen erős és kompetitív piacon egyértelművé kell tennünk kínálatunkat, és szorosan hozzá kell kapcsolnunk azt az Air France márka értékeihez és erősségeihez. Az a célunk, hogy egy olyan légitársasággá tegyük az Air France HOP-ot, amelyet örömmel választanak majd utasaink, ha belföldi vagy regionális repülésről van szó.” – mondta Benjamin Smith, az Air France-KLM csoport vezérigazgatója.