Air France járat 30 százalékban "zöld" kerozinnal

Az Air France Nizza és Párizs – Orly között teljesített járatot az eddigieknél jóval nagyobb arányban, 30 százalékban fenntartható kerozint használó repülőgéppel - tájékoztatta lapunkat a légitársaság.

A francia légitársaság a TotalEnergies, a Metropole és a nizzai repülőtér együttműködésének köszönhetően teljesítette a Nizza és Orly közötti, 6235-ös járatot.

Az Airbus A320-as üzemanyagához 30 százalékban kevertek fenntartható forrásból származó kerozint, amelyet a TotalEnergies hulladékból, illetve használt sütőolajból állított elő oudalle-i és Bouches-du-Rhône-i üzemében. A francia gyártású kerozin ISCC-EU minősítéssel rendelkezik, a 30 százalékos keveréssel 3 tonna szén-dioxid kibocsátását előzték meg.

Ezzel az Air France azt is tanúsítja, hogy lehetséges a helyi gazdaság, turizmus támogatása a járatok üzemeltetésével, és emellett a környezet lábnyom csökkentése, amelyet a társadalom is elvár a légitársaságtól.

Májusban teljesítette az Air France az első olyan hosszútávú járatot, amely részben a TotalEnergies által gyártott fenntartható kerozint használta, a két vállalat ezzel is elősegíti az alternatív üzemanyag gyártását Franciaországban.



Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt hangsúlyozta, örömteli a járat teljesítése, ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy csak a légiközlekedésben résztvevő vállalatok szoros együttműködése teszi majd lehetővé, hogy a fenntartható kerozin legyen az emissziócsökkentés elsődleges eszköze.

Alexis Vovk, a TotalEnergies marketing vezetője azt mondta, a fenntartható kerozin előállítása fontos üzletág lett a TotalEnergies számára, és ezzel az ENSZ klímacéljainak eléréséhez is hozzájárulnak. Emellett a régióknak is segítséget nyújtanak ahhoz, hogy energiaellátásuk zöldebb legyen. A TotalEnergies folytatja üzemei és termékei átalakítását, így 2050-re elérheti a nettó karbonsemlegességet.

Franck Goldnadel, a nizzai repülőteret üzemeltető Aéroports de la Cote d’Azur elnöke azt emelte ki, hogy a légikikötő húsz éve küzd azért, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátását, ennek eredményeként a közelmúltban megkaphatta a legmagasabb, 4+ szintű karbonakkreditációt. Az első fenntartható kerozinnal üzemelő járatot hét évvel ezelőtt indították egy tesztrepülés keretében, a repülőtér azóta aktív résztvevője a légiközlekedés karbonsemlegessé tételének.

A fenntartható kerozinról

A fenntartható forrásból származó kerozin már most is elérhető, és teljes életciklusra vetítve képes a szén-dioxid-kibocsátás jelentős, 80 százalékos csökkentésére. Tárolása, szállítása és felhasználása a már meglévő infrastruktúrával, technológiával is megoldható, ezért vezető szerepet szánnak ennek az üzemanyagnak a kibocsátás csökkentésében.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.