Sajtóértesülések szerint a határozat illegálisnak minősített több milliárd eurónyi támogatást, köztük az A380-as óriás utasszállító kifejlesztését segítőt, ugyanakkor EU-források arról számoltak be, hogy az amerikai panaszok 70 százalékát elvetették. A szabályok szerint most a két fél észrevételeket tehet a jelentéshez, és a végleges változatot csak ezt követően, legkorábban az év vége felé készítik el. Az amerikai kormányzat és az Európai Unió öt évvel ezelőtt kölcsönösen bepanaszolta egymást a WTO előtt, jogtalan támogatások nyújtásával vádolva a másikat az Airbus, illetve az - egykoron világelső, ma már az európai gyár mögé szorult - amerikai Boeing esetében. A Boeingre vonatkozó - uniós panasz alapján születendő - állásfoglalást a WTO várhatóan a jövő év elejére készíti el, és előzetes várakozások szerint ellenkező előjelű lesz, mint a mostani határozat. Egy esetleges fellebbezés mindkét esetben évekig tarthat, ugyanakkor a repülőgépipar szempontjából meghatározó ítéletről van szó, amely precedenst teremthet a jövőre nézve a támogatási stratégia területén. Európai bizottsági források a mostani határozat kapcsán arra mutattak rá, nem lehet azt várni, hogy az ítéletek kizárólag egy-egy felet marasztalnak el. Bonyolult esetről van szó, amelyben nem lehet fehéren-feketén bűnösnek vagy ártatlannak minősíteni valakit - szögezték le. (MTI)
Airbus contra Boeing
Átadta a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) az Egyesült Államoknak és az Európai Uniónak azt az előzetes döntést, amelyben az Airbus európai légitársaságnak nyújtott állami támogatás jogosságáról foglalt állást, de a bizalmasnak minősített genfi ítélet tartalmát várhatóan még hosszú ideig nem hozzák nyilvánosságra.

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás
Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához
Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán
A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút
A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között
A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.