Akár 12 tonna áru is lehet a nagygépek hasában

Minden eddiginél jobban teljesít a légi teheráruszállítás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: idén októberben első alkalommal haladta meg a cargo mennyisége a havi 13 000 tonnát. A jelek szerint a Budapest Airport a lehető legjobb ütemben kezdett bele idén szeptemberben az új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építésébe.

Nem kevesebb, mint 22,9 %-kal haladta meg az idei október havi cargo-forgalom az egy évvel ezelőtti számokat. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru mennyisége 9 205 tonna volt. Ez eddig minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren. Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargo-szektor teljesítménye, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavalyi év októbere óta immár 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A konkrét számoknál talán még fontosabb, hogy a növekedés mögött a magyar gazdaság kiemelkedően jól sikerült 3. negyedévi teljesítményét is kell keresni, a nemzetközi piacokra termelő magyar sikerágazatok hagyományosan jelentős kapacitásokat kötnek le a légi teheráru szállításban, ahol kis tömegű, de nagy értékű termékeket kell gyorsan és biztonságosan teríteni a világpiacon. Ezek közé tartoznak a különleges szállítási körülményeket megkívánó gyógyszerészeti termékek, a hazai elektronikai ipar valamint a járműipari alkatrész beszállítók küldeményei. A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat is az észak-amerikai piacokkal kötötte össze a magyar gazdaságot, hiszen egyszerre lehetett elérni New Yorkot, Torontót, Chicagót és Philadelphiát is. Az ezekbe a városokba közlekedő utasszállító repülőgépek alsó rakterében járatonként akár 10-12 tonna áru is útra kelhetett az utasok poggyászai mellett.

„Nagyon nagy öröm a számunkra, hogy egyre több partnerünk veszi igénybe a Budapest Airport és a nagy speditőr cégek budapesti szolgáltatásait a légi teheráru szállítás területén. Különösen figyelemre méltó, hogy az idei évben a cargo-forgalom még a rendkívül dinamikus utasforgalmi növekedést is meghaladva 16,3 %-kal bővült Ferihegyen.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója. Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletág-vezetője hozzátette: „Jövő ilyenkor már a korszerű Cargo City területén tudjuk fogadni a kifejezetten légi teheráru szállításra szakosodott partnereink is, mint amilyenek a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, az orosz AirBridgeCargo vagy az azerbajdzsáni hátterű Silkway Airlines gépei.”

A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ építését a 2A Terminálhoz közeli részeken, Vecsés határában. A mintegy 10 milliárd forintos (32,6 millió eurós) saját erős beruházásban elsőként egy 20 000 négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előteret építenek, amelyen egyszerre két Boeing 747-8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni. A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el.

Forrás: MTI


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.