Akár 12 tonna áru is lehet a nagygépek hasában

Minden eddiginél jobban teljesít a légi teheráruszállítás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: idén októberben első alkalommal haladta meg a cargo mennyisége a havi 13 000 tonnát. A jelek szerint a Budapest Airport a lehető legjobb ütemben kezdett bele idén szeptemberben az új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építésébe.

Nem kevesebb, mint 22,9 %-kal haladta meg az idei október havi cargo-forgalom az egy évvel ezelőtti számokat. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru mennyisége 9 205 tonna volt. Ez eddig minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren. Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargo-szektor teljesítménye, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavalyi év októbere óta immár 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A konkrét számoknál talán még fontosabb, hogy a növekedés mögött a magyar gazdaság kiemelkedően jól sikerült 3. negyedévi teljesítményét is kell keresni, a nemzetközi piacokra termelő magyar sikerágazatok hagyományosan jelentős kapacitásokat kötnek le a légi teheráru szállításban, ahol kis tömegű, de nagy értékű termékeket kell gyorsan és biztonságosan teríteni a világpiacon. Ezek közé tartoznak a különleges szállítási körülményeket megkívánó gyógyszerészeti termékek, a hazai elektronikai ipar valamint a járműipari alkatrész beszállítók küldeményei. A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat is az észak-amerikai piacokkal kötötte össze a magyar gazdaságot, hiszen egyszerre lehetett elérni New Yorkot, Torontót, Chicagót és Philadelphiát is. Az ezekbe a városokba közlekedő utasszállító repülőgépek alsó rakterében járatonként akár 10-12 tonna áru is útra kelhetett az utasok poggyászai mellett.

„Nagyon nagy öröm a számunkra, hogy egyre több partnerünk veszi igénybe a Budapest Airport és a nagy speditőr cégek budapesti szolgáltatásait a légi teheráru szállítás területén. Különösen figyelemre méltó, hogy az idei évben a cargo-forgalom még a rendkívül dinamikus utasforgalmi növekedést is meghaladva 16,3 %-kal bővült Ferihegyen.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója. Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletág-vezetője hozzátette: „Jövő ilyenkor már a korszerű Cargo City területén tudjuk fogadni a kifejezetten légi teheráru szállításra szakosodott partnereink is, mint amilyenek a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, az orosz AirBridgeCargo vagy az azerbajdzsáni hátterű Silkway Airlines gépei.”

A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ építését a 2A Terminálhoz közeli részeken, Vecsés határában. A mintegy 10 milliárd forintos (32,6 millió eurós) saját erős beruházásban elsőként egy 20 000 négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előteret építenek, amelyen egyszerre két Boeing 747-8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni. A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el.

Forrás: MTI


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.