A válaszokból az derült ki, hogy az egyéni utak, a hajóutak, a városlátogatások és a távoli földrészekre való utazások területén várható elsősorban a forgalom növekedése a német irodák szerint. A megkérdezett szakemberek túlnyomó többségének határozott elképzelése van a jövőt illetően.
Nőni fog az igény az egyéni üdülések (85%), a hajós utak (84%) és a német belföldi üdülések iránt (76%) – legalábbis ez a megkérdezett utazási irodák véleménye. Növekedési potenciált látnak még az irodák a városlátogatások (58%), a kulturális célú üdülések (55%), a távoli földrészeket megcélzó (56%), a luxus- (56%) és az aktív üdülések (45%) piacán.
Ezzel szemben az ügynököknek csupán a 19%-a mondta azt, hogy a hagyományos tengerparti üdülések iránt nőni fog az utasok érdeklődése. 68%-uk ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy a kereslet stabil marad, és csupán 13%-uk jósolta a kereslet visszaesését.
Az egyértelműen kiderül a felmérésből, hogy az irodák elsöprő többsége (78%) szerint elkerülhetetlen, hogy a tour-operátorok még jobban specializálódjanak a jövőben.
Korántsem volt ilyen egységes az irodák véleménye arról, hogy mennyire fontosak az utak eladása során az egyes tour-operátor márkák. A válaszadók közel fele (47%) szerint a márkanév fontos vagy nagyon fontos az utak eladásakor. Többen (58%) voltak azonban azok, akik szerint az utasaikat nem érdekli a tour operátor márkája, sokkal fontosabb döntési szempont az ár.
A német utazási irodák viszonylag optimisták a közeli jövőt illetően. Csupán 34%-uk tart attól, hogy elveszik tőlük az utasokat az online értékesítési csatornák, és csak 42% mondta azt, hogy csökkenni fog a tour-operátorok száma a jövőben. Az utazási irodák továbbra is erősen függenek a tour-operátoroktól, mivel összes bevételeik 83%-a az utazásszervezők programjainak értékesítéséből származik.
Forrás: FVW