Új ár- és kereskedelmi stratégiájának középpontjában a Róma-Milánó-Róma útvonal áll, mellyel a gyorsvasút kihívására kíván reagálni a légitársaság. Ennek lényege, hogy a jelenlegi 44 különböző ártípus helyett 5 féle fix árat vezetnek be ezen a vonalon, ami már július 16-tól életbe lép. Az egyszerűbb és átlátható árazás eredményeként az utasok 3 turista és 2 business kategóriájú utazási megoldás közül választhatnak, melyek árai kedvezőbbek a jelenlegieknél.
Az Alitalia folyamatos flotta megújításának köszönhetően, 2013. január 1-jétől az Alitaliaé lesz az egyik legfiatalabb géppark a világon, 6,5 éves átlagos élettartammal. Ez várhatóan tovább javítja a légitársaság pontossági és ügyfél elégedettségi mutatóit is. Habár a légitársaság jelenleg is a világ legpontosabbjai közé tartozik: idén májusban (tavalyhoz képest 17,3 százalékpontos javulással) járatai 91%-a pontosan érkezett, amellyel Európában a harmadik legjobb lett. A járatok rendszeressége 99,9%-os lett idén májusban, ami azt jelenti, hogy éves szinten a légitársaság 220 000 új járata közül kevesebb mint 300 járatot törölt az Alitalia. 2011 végére a légitársaság ügyfeleinek elégedettsége pedig elértre a 82,4%-ot.