Alsógatya a laptoptáskában és megpakolt mellényzsebek

A fapados légitársaságok zöme szigorúan meghatározza a kézi- és a feladott poggyászok méretét, súlyát és darab számát. Ha valaki ettől eltér, néha a tarifa sokszorosát fizeti ki poggyász túlsúlyként. Mint minden légi ipari változásra a kapcsolódó iparágak és az emberi találékonyság erre is gyorsan reagált.

Elsőnek a nagy bőröndgyártók léptek: a Samsonite belga gyár eltért a korábbi elpusztíthatatlan keménységű, ámde nehéz kofferok gyártásától és pihe könnyű, de erős, húzózáras kivitelben készíti termékeit.

Előtérbe kerültek a laptoptáskák is, mivel a legtöbb szállító azt írja elő, hogy az ülés alá kell beférnie a kézi poggyásznak, a laptoptáska pedig erre pont jó. Ebben ügyesen hajtogatva néhány ing, zokni és más fehérnemű simán elfér, akár még a gép mellett is.

Hűvösebb időben egy-két kardigán, pulóver fel sem tűnik a kabát alatt. Valószínűleg ez adta az ötletet azoknak a kínai gyártóknak is, akik ujjatlan, sokzsebes mellényeikkel célozzák a fapados utazóközönséget. Ezek közül is a legkedveltebb az utasok körében az a változat, amelyiknek a hátán a mellény teljes hosszában egy nagy cipzáras zseb van. Ebbe vidáman belefér 2-3 pár cipő, papucs, tisztasági felszerelés, néhány könyv. Az elöl lévő számtalan zseb még egy sor kisebb dolgot is elrejthet (összecsukható esernyőt, fényképezőgépet, kamerát) a nélkül, hogy mindezek bármelyik poggyász súlyába beszámítanának. Az utas ugyan néhány órára egy kicsit molettebb lesz a szokásosnál, de nem nagy ár ez a kis kellemetlenség, ha cserébe nem kell plusz pénzt fizetnie.

De nem csak a szabadidős, hanem az üzleti utasok is trükköznek: akik sokszor repülnek ugyanabba a városba és szállnak meg ugyanabban a szállodában, nem ritka, hogy a hotelben hagyják öltönyüket, cipőjüket, toalettszereiket és az utazás alkalmával csak a legszükségesebb dolgokat viszik magukkal.

Trükközés ide vagy oda, egy biztos, a fapadosoknak sikerült az, ami a hagyományos menetrend szerinti légitársaságoknak korább sok évig nem, következetes ellenőrzésekkel és árakkal rendet teremteni a kézi poggyászokra vonatkozó szabályok zűrzavarában.


A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszok 2025 nyarán is gondoskodnak arról, hogy a magyar utazók könnyen, gyorsan és környezetbarát módon juthassanak el a horvát tengerpart legkedveltebb városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.