Alsógatya a laptoptáskában és megpakolt mellényzsebek

A fapados légitársaságok zöme szigorúan meghatározza a kézi- és a feladott poggyászok méretét, súlyát és darab számát. Ha valaki ettől eltér, néha a tarifa sokszorosát fizeti ki poggyász túlsúlyként. Mint minden légi ipari változásra a kapcsolódó iparágak és az emberi találékonyság erre is gyorsan reagált.

Elsőnek a nagy bőröndgyártók léptek: a Samsonite belga gyár eltért a korábbi elpusztíthatatlan keménységű, ámde nehéz kofferok gyártásától és pihe könnyű, de erős, húzózáras kivitelben készíti termékeit.

Előtérbe kerültek a laptoptáskák is, mivel a legtöbb szállító azt írja elő, hogy az ülés alá kell beférnie a kézi poggyásznak, a laptoptáska pedig erre pont jó. Ebben ügyesen hajtogatva néhány ing, zokni és más fehérnemű simán elfér, akár még a gép mellett is.

Hűvösebb időben egy-két kardigán, pulóver fel sem tűnik a kabát alatt. Valószínűleg ez adta az ötletet azoknak a kínai gyártóknak is, akik ujjatlan, sokzsebes mellényeikkel célozzák a fapados utazóközönséget. Ezek közül is a legkedveltebb az utasok körében az a változat, amelyiknek a hátán a mellény teljes hosszában egy nagy cipzáras zseb van. Ebbe vidáman belefér 2-3 pár cipő, papucs, tisztasági felszerelés, néhány könyv. Az elöl lévő számtalan zseb még egy sor kisebb dolgot is elrejthet (összecsukható esernyőt, fényképezőgépet, kamerát) a nélkül, hogy mindezek bármelyik poggyász súlyába beszámítanának. Az utas ugyan néhány órára egy kicsit molettebb lesz a szokásosnál, de nem nagy ár ez a kis kellemetlenség, ha cserébe nem kell plusz pénzt fizetnie.

De nem csak a szabadidős, hanem az üzleti utasok is trükköznek: akik sokszor repülnek ugyanabba a városba és szállnak meg ugyanabban a szállodában, nem ritka, hogy a hotelben hagyják öltönyüket, cipőjüket, toalettszereiket és az utazás alkalmával csak a legszükségesebb dolgokat viszik magukkal.

Trükközés ide vagy oda, egy biztos, a fapadosoknak sikerült az, ami a hagyományos menetrend szerinti légitársaságoknak korább sok évig nem, következetes ellenőrzésekkel és árakkal rendet teremteni a kézi poggyászokra vonatkozó szabályok zűrzavarában.


Iránba utazna?  Nincs akadálya

Iránba utazna? Nincs akadálya 

Az Egyesült Arab Emírségek (UAE) légitársaságai – Flydubai, Air Arabia, Emirates – ismét indítanak járatokat Irán felé.
Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a nyári csúcsidőszakban a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.