Ami az Austrian Airlines-nak nem megy

A cég portfóliájának átszervezésére hivatkozva függeszti fel az Austrian Airlines (AUA) hongkongi, Colombo-i és havannai járatait a téli menetrend kezdetével. Ugyanakkor Észak-Amerika és Kína felé erősít.

A döntést Andreas Otto, az Austrian kereskedelmi igazgatója azzal indokolta, hogy a 12 gépes szélestörzsű flottájukat a veszteséges útvonalak helyett a nagyobb potenciállal bíró észak-amerikai és kínai desztinációkra üzemeltetik nagyobb frekvenciával. A megszűnő útvonalak nyomán felszabaduló kapacitásnak köszönhetően napontan fordulnak meg a piros-fehér gépek Chicago O'Hare-en, a Newark-i frekvencia heti kettőről 6-ra, a JFK-i heti 3-ról 5-re nő. Plusz egy járat hozzáadásával heti ötször közlekedik a Bécs-Toronto, Bécs-Sanghaj, Bécs-Peking járat a téli mentrendtől és szintén újraindul annyi év után a Bécs-Fokváros járat. Ugyanakkor Miami-t a jövőben csak nyári szezonális járatként üzemelteti az Austrian. Otto szerint intézkedéseikkel a kelet-európai átszálló - üzleti és leisure - is jól jár. 

Nem is olyan régen részben pont a régió feeder-forgalmára bazírozta hongkongi járatát az AUA. „Legnagyobb, eddig nem létező piacunkra tettük be a lábunkat” — értékelte 2016. szeptember 9-én, Hongkongban Andreas Otto, az Austrian Airlines (AUA) kereskedelmi igazgatója a légitársaság szeptember 5-én debütált, Bécs-Hongkong járatának jelentőségét. "Számítások szerint Ausztria az utasok 25-30, míg a 7,5 milliós Hongkong és a közeli, 10 milliós Sencsen 40%-át adhatja. Az AUA adatai szerint a bécsi átszállással kínált desztinációs toplista első és második helyén Prága illetve Budapest áll, nyomukban Varsóval, Bukaresttel és Zágrábbal. A hongkongi járaton év végéig 30 ezer, míg működése első évének végéig 120 000 ezer utasra számítanak; negyedük lehet üzleti utazó" - számoltunk be az AUA optimista számításairól hongkongi helyszíni tudósításban ugyanezen a napon.

Egy ideje napirendben van az AUA szélestörzsű flottájának megújítása. A 12 Boeing 767-es és 777-es átlagéletkora jóval 10 év fölött van. Bár a kabinok csudaszépek, a kiszolgálás sokat látott munkatársunk szerint mindkét osztályon kíváló, az öregedő gépek kevésbé költséghatékonyak. Az anyacég Lufthansa azonban osztrák sajtóvélemények szerint örömmel venné, ha osztrák leánya maga termelné ki az új gépek árát és nem nekik kellene zsebbe nyúlni.

Bár nem nagyvasak repülik, de szintén nem jöttek be az iráni Shiraz és Iszfahán útvonalak számításai, ezért a fenti háromhoz hasonló sorsra jutnak a téli menetrendtől. Teherán marad, és marad az alig 120 kilométeres Bécs-Linz útvonal is, de nem repülővel, hanem az osztrák vasúttal együttműkődésben a síneken.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.