Ami az Austrian Airlines-nak nem megy

A cég portfóliájának átszervezésére hivatkozva függeszti fel az Austrian Airlines (AUA) hongkongi, Colombo-i és havannai járatait a téli menetrend kezdetével. Ugyanakkor Észak-Amerika és Kína felé erősít.

A döntést Andreas Otto, az Austrian kereskedelmi igazgatója azzal indokolta, hogy a 12 gépes szélestörzsű flottájukat a veszteséges útvonalak helyett a nagyobb potenciállal bíró észak-amerikai és kínai desztinációkra üzemeltetik nagyobb frekvenciával. A megszűnő útvonalak nyomán felszabaduló kapacitásnak köszönhetően napontan fordulnak meg a piros-fehér gépek Chicago O'Hare-en, a Newark-i frekvencia heti kettőről 6-ra, a JFK-i heti 3-ról 5-re nő. Plusz egy járat hozzáadásával heti ötször közlekedik a Bécs-Toronto, Bécs-Sanghaj, Bécs-Peking járat a téli mentrendtől és szintén újraindul annyi év után a Bécs-Fokváros járat. Ugyanakkor Miami-t a jövőben csak nyári szezonális járatként üzemelteti az Austrian. Otto szerint intézkedéseikkel a kelet-európai átszálló - üzleti és leisure - is jól jár. 

Nem is olyan régen részben pont a régió feeder-forgalmára bazírozta hongkongi járatát az AUA. „Legnagyobb, eddig nem létező piacunkra tettük be a lábunkat” — értékelte 2016. szeptember 9-én, Hongkongban Andreas Otto, az Austrian Airlines (AUA) kereskedelmi igazgatója a légitársaság szeptember 5-én debütált, Bécs-Hongkong járatának jelentőségét. "Számítások szerint Ausztria az utasok 25-30, míg a 7,5 milliós Hongkong és a közeli, 10 milliós Sencsen 40%-át adhatja. Az AUA adatai szerint a bécsi átszállással kínált desztinációs toplista első és második helyén Prága illetve Budapest áll, nyomukban Varsóval, Bukaresttel és Zágrábbal. A hongkongi járaton év végéig 30 ezer, míg működése első évének végéig 120 000 ezer utasra számítanak; negyedük lehet üzleti utazó" - számoltunk be az AUA optimista számításairól hongkongi helyszíni tudósításban ugyanezen a napon.

Egy ideje napirendben van az AUA szélestörzsű flottájának megújítása. A 12 Boeing 767-es és 777-es átlagéletkora jóval 10 év fölött van. Bár a kabinok csudaszépek, a kiszolgálás sokat látott munkatársunk szerint mindkét osztályon kíváló, az öregedő gépek kevésbé költséghatékonyak. Az anyacég Lufthansa azonban osztrák sajtóvélemények szerint örömmel venné, ha osztrák leánya maga termelné ki az új gépek árát és nem nekik kellene zsebbe nyúlni.

Bár nem nagyvasak repülik, de szintén nem jöttek be az iráni Shiraz és Iszfahán útvonalak számításai, ezért a fenti háromhoz hasonló sorsra jutnak a téli menetrendtől. Teherán marad, és marad az alig 120 kilométeres Bécs-Linz útvonal is, de nem repülővel, hanem az osztrák vasúttal együttműkődésben a síneken.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.