Ami az Austrian Airlines-nak nem megy

A cég portfóliájának átszervezésére hivatkozva függeszti fel az Austrian Airlines (AUA) hongkongi, Colombo-i és havannai járatait a téli menetrend kezdetével. Ugyanakkor Észak-Amerika és Kína felé erősít.

A döntést Andreas Otto, az Austrian kereskedelmi igazgatója azzal indokolta, hogy a 12 gépes szélestörzsű flottájukat a veszteséges útvonalak helyett a nagyobb potenciállal bíró észak-amerikai és kínai desztinációkra üzemeltetik nagyobb frekvenciával. A megszűnő útvonalak nyomán felszabaduló kapacitásnak köszönhetően napontan fordulnak meg a piros-fehér gépek Chicago O'Hare-en, a Newark-i frekvencia heti kettőről 6-ra, a JFK-i heti 3-ról 5-re nő. Plusz egy járat hozzáadásával heti ötször közlekedik a Bécs-Toronto, Bécs-Sanghaj, Bécs-Peking járat a téli mentrendtől és szintén újraindul annyi év után a Bécs-Fokváros járat. Ugyanakkor Miami-t a jövőben csak nyári szezonális járatként üzemelteti az Austrian. Otto szerint intézkedéseikkel a kelet-európai átszálló - üzleti és leisure - is jól jár. 

Nem is olyan régen részben pont a régió feeder-forgalmára bazírozta hongkongi járatát az AUA. „Legnagyobb, eddig nem létező piacunkra tettük be a lábunkat” — értékelte 2016. szeptember 9-én, Hongkongban Andreas Otto, az Austrian Airlines (AUA) kereskedelmi igazgatója a légitársaság szeptember 5-én debütált, Bécs-Hongkong járatának jelentőségét. "Számítások szerint Ausztria az utasok 25-30, míg a 7,5 milliós Hongkong és a közeli, 10 milliós Sencsen 40%-át adhatja. Az AUA adatai szerint a bécsi átszállással kínált desztinációs toplista első és második helyén Prága illetve Budapest áll, nyomukban Varsóval, Bukaresttel és Zágrábbal. A hongkongi járaton év végéig 30 ezer, míg működése első évének végéig 120 000 ezer utasra számítanak; negyedük lehet üzleti utazó" - számoltunk be az AUA optimista számításairól hongkongi helyszíni tudósításban ugyanezen a napon.

Egy ideje napirendben van az AUA szélestörzsű flottájának megújítása. A 12 Boeing 767-es és 777-es átlagéletkora jóval 10 év fölött van. Bár a kabinok csudaszépek, a kiszolgálás sokat látott munkatársunk szerint mindkét osztályon kíváló, az öregedő gépek kevésbé költséghatékonyak. Az anyacég Lufthansa azonban osztrák sajtóvélemények szerint örömmel venné, ha osztrák leánya maga termelné ki az új gépek árát és nem nekik kellene zsebbe nyúlni.

Bár nem nagyvasak repülik, de szintén nem jöttek be az iráni Shiraz és Iszfahán útvonalak számításai, ezért a fenti háromhoz hasonló sorsra jutnak a téli menetrendtől. Teherán marad, és marad az alig 120 kilométeres Bécs-Linz útvonal is, de nem repülővel, hanem az osztrák vasúttal együttműkődésben a síneken.


Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.