Ami az Austrian Airlines-nak nem megy

A cég portfóliájának átszervezésére hivatkozva függeszti fel az Austrian Airlines (AUA) hongkongi, Colombo-i és havannai járatait a téli menetrend kezdetével. Ugyanakkor Észak-Amerika és Kína felé erősít.

A döntést Andreas Otto, az Austrian kereskedelmi igazgatója azzal indokolta, hogy a 12 gépes szélestörzsű flottájukat a veszteséges útvonalak helyett a nagyobb potenciállal bíró észak-amerikai és kínai desztinációkra üzemeltetik nagyobb frekvenciával. A megszűnő útvonalak nyomán felszabaduló kapacitásnak köszönhetően napontan fordulnak meg a piros-fehér gépek Chicago O'Hare-en, a Newark-i frekvencia heti kettőről 6-ra, a JFK-i heti 3-ról 5-re nő. Plusz egy járat hozzáadásával heti ötször közlekedik a Bécs-Toronto, Bécs-Sanghaj, Bécs-Peking járat a téli mentrendtől és szintén újraindul annyi év után a Bécs-Fokváros járat. Ugyanakkor Miami-t a jövőben csak nyári szezonális járatként üzemelteti az Austrian. Otto szerint intézkedéseikkel a kelet-európai átszálló - üzleti és leisure - is jól jár. 

Nem is olyan régen részben pont a régió feeder-forgalmára bazírozta hongkongi járatát az AUA. „Legnagyobb, eddig nem létező piacunkra tettük be a lábunkat” — értékelte 2016. szeptember 9-én, Hongkongban Andreas Otto, az Austrian Airlines (AUA) kereskedelmi igazgatója a légitársaság szeptember 5-én debütált, Bécs-Hongkong járatának jelentőségét. "Számítások szerint Ausztria az utasok 25-30, míg a 7,5 milliós Hongkong és a közeli, 10 milliós Sencsen 40%-át adhatja. Az AUA adatai szerint a bécsi átszállással kínált desztinációs toplista első és második helyén Prága illetve Budapest áll, nyomukban Varsóval, Bukaresttel és Zágrábbal. A hongkongi járaton év végéig 30 ezer, míg működése első évének végéig 120 000 ezer utasra számítanak; negyedük lehet üzleti utazó" - számoltunk be az AUA optimista számításairól hongkongi helyszíni tudósításban ugyanezen a napon.

Egy ideje napirendben van az AUA szélestörzsű flottájának megújítása. A 12 Boeing 767-es és 777-es átlagéletkora jóval 10 év fölött van. Bár a kabinok csudaszépek, a kiszolgálás sokat látott munkatársunk szerint mindkét osztályon kíváló, az öregedő gépek kevésbé költséghatékonyak. Az anyacég Lufthansa azonban osztrák sajtóvélemények szerint örömmel venné, ha osztrák leánya maga termelné ki az új gépek árát és nem nekik kellene zsebbe nyúlni.

Bár nem nagyvasak repülik, de szintén nem jöttek be az iráni Shiraz és Iszfahán útvonalak számításai, ezért a fenti háromhoz hasonló sorsra jutnak a téli menetrendtől. Teherán marad, és marad az alig 120 kilométeres Bécs-Linz útvonal is, de nem repülővel, hanem az osztrák vasúttal együttműkődésben a síneken.


Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.