Az amszterdamiak ugyanis 2005 és 2007 között egy átlagos napon 0,87 alkalommal szálltak kerékpárra, és csak 0,84-szer ültek autóba. Még Hollandiában is ez az első eset, hogy számszerűleg kimutathatóan is megfordult a közlekedési trend.
A Bike Europe írása szerint Amszterdam teljes területén egy 1990-es felméréshez mérten jelentős, 14 százalékos visszaesés tapasztalható az egy főre eső napi autós utazásszámban, a biciklizés viszont jelentősen, 36 százalékkal megugrott. Ennél még nagyobb változások történtek a belvárosban, ahol a ‘Dienst Infrastructuur en Beheer’, a városi közlekedési hatóság az 1990-es 235 ezer helyett 2006-ban már negyedével kevesebb, 172 ezer autóutat regisztrált. A kocsi helyett a szűk városközpontban sokan választották a kerékpározást, 86 ezerről 140 ezerre emelkedett a napi utak száma, ami 60 százalékos növekedést jelent. (kerekagy.blog.hu)