Azzal gyanúsítják őket, hogy árkartellbe tömörülve határozták meg az Európa és Japán közötti jegyárakat, írja az InfoRádió.hu. A legnagyobb német légitársaság, a Lufthansa kedden elismerte, hogy frankfurti irodáit átkutatták az Európai Unió ellenőrei. Hírügynökségi jelentések szerint az Alitalia olasz légitársasághoz is kiszálltak a nyomozók. Tudósítók megjegyzik, hogy a véletlenszerű ellenőrzések a nyomozás kezdeti szakaszában előfordulhatnak, és nem jelentik automatikusan azt, hogy valamiféle kihágás történt volna. Az Európai Bizottság szűkszavú nyilatkozatban erősítette meg, hogy előre be nem jelentett házkutatást tartott több nagy nemzetközi légitársaságnál. Mint a BBC megjegyezte, nem tudni, hogy pontosan hány céget gyanúsítanak azzal, hogy összejátszottak az Európa és Japán közötti jegyek árának mesterségesen magasan tartásáért. A Lufthansa olyan nyilatkozatot adott ki, amelyet így is, úgy is lehet értelmezni: Az Európai Bizottságnak információja van arról, hogy légitársaságok, esetleg a Lufthansa is, részt vehettek a versenyt korlátozó ármegállapodásokban - szólt a kommüniké. A spanyol Ibéria légitársaság úgynevezett code-share módon üzemeltette japán járatait, azaz egy másik légitársaság vitte az utasait. A cég közölte, hogy nem tud információval szolgálni. Korábban a British Airways és a Virgin Atlantic légitársaságok ellen indultak perek, amiért másokkal együtt kartellbe tömörültek az atlanti járatok árainak szabályozására.
Árkartellel gyanúsítják a nagy európai légitársaságokat
Több nagy nemzetközi légitársaság irodáiban is házkutatást tartottak az Európai Unió ellenőrei.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.