Asiana: a rejtélyes budapesti charter

Pénteken szállt le a dél-koreai Asiana Airlines utolsó budapesti chartere, próbáltunk utánajárni, milyen eredménnyel közlekedett a járat. Nem volt könnyű dolgunk, de nem is értünk a végére.

Amint arról korábban beszámoltunk, az idén nyáron először közlekedett közvetlen charterjárat Budapest és Szöul között, az Asiana Airlines jóvoltából. Ez óriási eredmény hazánk számára, hiszen a konkurens Prágába már évek óta van menetrendszerinti járat Szöulból. A charterlánc hátterét igyekeztünk volna felderíteni cikkünkben, változó sikerrel. 

Nem tudott érdemi felvilágosítást adni a részletekkel kapcsolatban az előkészítésben résztvevő Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Budapest Airportnál is tanácstalanul néztek ránk, és a légitársaság értékesítési ügynökségét, az Aviarepset megkeresve is dolga végezetlen tettük le a telefont. A szakmában hírbe hozták a Danubius Hotels szállodáit, mint a hetente hozzánk érkezett majdnem 300 koreai turista lehetséges szálláshelyét. A szállodalánc képviselői üzleti titokra hivatkozva nem kívántak semmit hozzáfűzni az értesüléseinkhez.

Végül  az Asiana szöüli munkatársaitól megtudtuk, hogy a 9 járatpárt július 1 és augusztus 26 közt bonyolító Boeing 777-200-as 262 ülésének kihasználtsága átlagosan 95.8%, legmagasabb 99.8%  volt. Utóbbi csúcsot a július 29-i járaton érték el. A kihasználtságról a kiterjedt nemzetközi irodahálózatot fenntartó Hana Tour gondoskodott.  Arról azonban, hasonlóan a magyar megkérdezettekhez az Asiana sem tudott felvilágosítást adni, hogy a Hana Tour-nak kik a magyarországi, európai partnerei az út szervezése során. A Hana Tour-t hiába kerestük, levelünkre mostanáig nem válaszoltak.

Ugyanakkor Michal Procházka, a tavaly a V4-eknek koreai roadshow-t szervező Cseh Idegenforgalmi Hivatal szöuli képviselője megkeresésünkre arról tájékoztatott, hogy „egy olyan vállalat, mint a Hana nem dolgozik klasszikus beutaztatókkal a Visegrádi Négyekben, hanem megtelepedett koreai szolgáltatókkal.” Egy hazai forrásunk arról számolt be, hogy az Accor egyes szállodáiban szoktak megszállni koreai csoportok a bécsi székhelyű, koreai vezetésű Euroscope Incoming & Events Touristik GmbH szervezésében. Villanypostán vettük fel velük a kapcsolatot. Érdeklődtünk, hogy esetleg ők szervezik-e az Asiana Budapestre érkező utasainak az európai programokat? Hol és mit tekintenek meg a kedves utasok? Mennyi vendégéjszakát jelent ez nekünk. Választ azonban mostanáig nem kaptunk.

Ferihegyi szemtanúk arról számoltak be, hogy az utolsó, pénteki gép utasaira valóban vártak; koreai tour leaderek. A csoportot lengyel rendszámú buszok várták, majd szállították valahová...

Több napos kutatómunkával ennyit tudtunk kideríteni, kérjük, akinek van esetleg információja arról, hogy milyen szolgáltatásokat vettek igénybe Magyarországon a koreai charterlánc utasai, írja meg az [email protected] email címre!


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.