Az érintett térségek infrastruktúrájának fejlesztésével az ország keleti, déli és északi nagyvárosai számára is lehetőséget kíván teremteni a kormány olyan nagy munkahelyteremtő beruházások letelepítésére, amilyenek eddig zömében Nyugat-Magyarországon valósultak meg - tette hozzá.
Rámutatott: Kecskemét úthálózatát még 60 ezres lélekszámra tervezték és építették, miközben ma több mint 112 ezren élnek itt és közel 300 ezer ember veszi naponta igénybe a város szolgáltatásait. Az elkerülő út napi 18 ezer jármű terhelésétől szabadítja meg a települést.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója elmondta: a 10,3 kilométer hosszú új, kétsávos útszakasz kivitelezése 13,5 milliárd forintba került és mintegy 10 kilométerrel rövidíti le, és 10-15 perccel gyorsítja a főváros és Békéscsaba, illetve a 44-es számú főút elérését. A beruházás részeként hat híd épült, két külön szintű és két szintbeli kereszteződést, valamint három körforgalmat is kialakítottak.
Forrás: MTI