Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára ünnepi köszöntőjében kiemelte: nagy jelentősége van a beruházásnak Békés megyének, hiszen az átadott szakasz az európai vasúthálózat része, a térség bekerült az európai vasúti vérkeringésbe, vonzóbb lesz a befektetőknek. Hozzátette, hogy a lakosság kényelmesebb feltételekkel, rövidebb idő alatt érheti el Budapestet.
A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy a nemzetközi vasútfejlesztés nem áll meg a magyar határon Lőkösházánál, a 2014-2020-as uniós fejlesztési időszakban folytatódik Romániában és Aradig kiépül a korszerű pálya, amelyen óránként 160 kilométer sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
A kivitelező BÉKÉS-2012 Konzorcium részéről Homlok Zsolt a pályaszakasz építésének kihívásairól beszélt. Elmondta: az építkezés idején üzemelt a vasúti szakasz, a nagy volumenű beruházást sikerült határidőre befejezni az előírt, szigorú minőségi paraméterek szerint.
A Gyomaendrőd-Békéscsaba közötti vasúti pálya korszerűsítése a NIF beruházásában valósult meg, a költségek 85 százaléka EU támogatás volt, amit 15 százalék hazai forrással egészítettek ki. A kivitelező konzorciumot a Swietelsky Vasúttechnika Kft. vezette, abban a Közgép Zrt. és a Strabag Általános Építő Kft. vett még részt. A Gyomaendrőd-Békéscsaba szakasz két transzeurópai közlekedési folyosó része, Nyugat-Európát köti össze Európa dél-keleti régióival, a német, a román, a bolgár és a görög tengeri kikötők között.
Forrás: MTI