Elvileg két hónapon belül befejeződhetnek a tárgyalások a Turkish Airlines és a szerb nemzeti légitársaság, a JAT Airways között utóbbi magánkézbe ádásáról. Sulejman Ugljanin, a török-szerb gazdasági vegyes bizottság társelnöke is, a Tanjug hírügynökségnek elmondta: a szerb kormány csak a nyereséges eszközöket vinné át a Jat helyébe lépő, a jövőbeli stratégiai partnerrel - minden jel szerint a Turkish Airlines-szal - közösen létrehozandó új légitársaságba.
A JAT Airways tavaly 16,5 millió eurónyi veszteséget termelt. A vállalat márciusban közölte: 50 millió euró hitelt vesz föl, hogy megújítsa korosodó flottáját, és felkészüljön a Turkish Airlines-szal való esetleges stratégiai partnerségre.
A jelenleg 15 gépből álló flottát üzemeltető JAT megszerzése nem az első akvizíciója lenne a török fuvarozónak: a Turkish jelentős részt, 49%-ot, tudhat magáénak a bosnyák B&H Airlines-ban.
A Fekete Hegy madara
A montenegrói állami légitársaság, a Montenegro Airlines 30 százalékát kínálják hétfőtől eladásra a crnagorác privatizációs hatóságok. A társaság jelenlegi 8 gépből álló flottájában öt Fokker 100-as és három Embraer 195-ös típusú gép szolgál. A 30%-os részesedés megvásárlását követően a vevő akár többségi részesedést is szerezhet a Montenegro Airlines-ban.
Mint arról a Napi Turizmus korábban beszámolt, a JAT és a Montenegro Airlines október 31-ével flottája egyesítését tervezi, mellyel céljuk a veszteségek és a költségek lefaragása. (Napi Turizmus/MTI)