Az október 31-ével hatályba lépő flottaegyesítés révén a két társaság csökkenti költségeit, megszünteti menetrendjében a párhuzamosságokat illetve kialakít új célállomásokat, illetve olcsóbbak lehetnek a viteldíjaik is – tájékoztatott Srdjan Radovanovic a JAT Airways vezérigazgatója.
A két légitársaságnak együtt 22 repülője lesz. Ebből 14 a JAT-é, 8 a Montenegro Airlines-é. Az egyesült flotta 39 célrepülőtérre rapül majd.
Miodrag Miljkovic, Szerbia légi szállításért felelős államtitkár elmondta: várják a régió többi légitársaság csatlakozását is, melyek együtt a nagy légitársaságokkal versenyre kelve egy egységes rendszerben működnének. Ez illeszkedik abba a globális trendbe (Air France-KLM, British Airways-Iberia), amely a gazdasági válság hatására alakult ki a világ légi közlekedésében.
A kitekinto.hu szerint az egyesítés révén komoly régiós konkurencia jöhet létre a Malév és a román Tarom ellenében.
Az egykor világszinten jegyzett jugoszláv JAT, a JAT Airways elődje ma súlyos gondokkal küszködik: mintegy 180 millió eurós tartozást halmozott fel. Sőt, nemrég olyan hírek láttak napvilágot, mely szerint a szerb állam felszámolná a JAT-ot és helyén egy új fuvarozót alapítana, melyhez várja stratégiai partnerek jelentkezését.
Legesélyesebbnek a Turkish Airlines tűnik. A dinamikusan terjeszkedő török fuvarozó a balkánon, a volt Jugoszlávia területén már megvetette a lábát: a Turkish jelentős részt tudhat magáénak a bosnyák B&H Airlines-ban.