A Travel a szándékát már hosszabb ideje jelezte, mert szerinte a viszonylag kis kapacitású piacon nincs két légi szállítónak létjogosultsága. Korábban a cégnek csak 34 százalékát birtokló Travelnek nem volt alkalma a többségi tulajdon megszerzésére.
Ezt az is nehezítette, hogy időközben a CSA-ban a dél koreai Korean Airlines 44%-os tulajdonrészt vásárolt és a cseh légitársaság is szívesebben vette volna a koreai résztulajdon növekedését, mint a Travel kezdeményezését.
Erre viszont a koreaiak nem mutattak hajlandóságot, így egy hosszabb tárgyalási periódus után a Travel megvette a cseh állam tulajdonában lévő 19 %-ot, valamint a koreai részvényeket és így 98 százalékkal abszolút tulajdonosi jogokat szerzett.
A Travel Service légitársaság a Smartwings márkanév alatt üzemeltet charter és low costs céget is. A Travel részvényeinek a 49%-át a kínai CEFC pénzügyi befektető cég tartja a kezében, biztosítva a tőkeerős hátteret a légi szállítónak. A fennmaradó rész a céget alapító cseh Jiri Simáné birtokolja.
Szakmai körökben úgy vélik, hogy mivel a cseh polgári repülés immáron egy tőkeerős hazai cég kezébe került, minden lehetőség adott, hogy a CSA szerződéseit alkalmazva egy ütőképes közép európai légi cég álljon fel.
Egyelőre az üzleti tervekről nem tudni, de a korábbi útvonalakat változatlanul repülik és nagy valószínűséggel a 2018-as nyári menetrend hozza majd a változásokat. Az, hogy a charter és a mentrendszerű járatok is egy kézbe kerülhet, jelentős különjárati piac átrendeződést is eredményezhet a következő nyári szezonban.