A tulajdoni rész szerzése nem jelent szükségszerűen részesedés vásárlást, ugyanis a magyar államnak jelentős követelései vannak a Malévvel szemben - tette hozzá a pénzügyminiszter. Hosszabb távon nem zárkózunk el többségi tulajdontól sem - jelezte Oszkó Péter, aki A tulajdonszerzés megvalósulhat olyan módon, hogy a meglévő követelések alakulnak át állami részesedéssé. Arról nincs szó, hogy a magyar állam visszavásárolja a privatizáció során korábban eladott tulajdonrészt - jelezte Oszkó Péter, nyomatékosítva: a kormány egyetlen további adófizetői forintot sem kíván Malév- tulajdonszerzésre fordítani. Hosszabb távon nem zárkózunk el többségi tulajdontól sem - mondta Oszkó Péter, aki nem tud arról, hogy az orosz fél végleg kiszállna a Malévból. "Ugyanakkor az állam fontosnak tartja a Malév helyzetének konszolidálását, lehetőség szerint a jelenlegi tulajdonos részvételével, vagy a magyar állam tulajdonosi szerepének megjelenésével" - rögzítette a pénzügyminiszter. Hangsúlyozta azt is, hogy a Malév - amely üzemi szinten, európai összevetésben nem működik rosszul - olyan terheket visz, amelynek nagyobb része korábbi adósságokból származik, s ezeket az adósságokat szükséges konszolidálni ahhoz, hogy versenyképes légitársasággá váljon. Kérdésre válaszolva elmondta: segítené a Malév pozícióját, jövőbeni lehetőségeit és üzleti hatékonyságát, ha stratégiai befektető érdeklődne a Malév iránt. (MTI)
Az állam hajlandó tulajdoni részt szerezni a Malévben
A magyar állam hajlandó tulajdoni részt szerezni a Malévban, és a finanszírozásban szerepet vállalni a jövőben - mondta Oszkó Péter pénzügyminiszter a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón, kérdésre válaszolva.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek
Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat
A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.