A 109 millió dollár értékű befektetés az ANA első, külföldi légitársaságban történő bevásárlása. Szintén az első alkalom a 87 géppel 60 úti célt repülő Vietnam Airlines életében, hogy külföldi légiközlekedési vállalat fektet be. A vietnámi fuvarosban mostanáig 95%-ot tett ki az állami részesedés. Az október végén lezáruló akvizícióval a két légitársaság code-share megállapodásokat is köt több útvonalára.
A két légitársaság döntésének hátterében a két ország között az utóbbi években jelentősen megnőtt utasforgalom áll. Három év alatt a két ország között utazók teljes létszáma 50%-kal nőtt, míg csak a Japánba utazó vietnámiak 5 év alatt négyszer annyian lettek.
A Skyteam-tag Vietnam Airlines igazából partnert vált ezen a piacon; a megállapodás hatályba lépéséig a oneworld-ös Japan Airlines-szal (JAL) üzemeltetett közös kód alatt járatokat. A JAL a Tokió-Ho Si Minh-város utasforgalom 30%-át szállítja, a Vietnam Airlines 50%-át. A Star Alliance-tag ANA mostanáig 10%-ot tudhatott magáénak.