A luxembourgi székhelyű uniós törvényszék ítéletében aláhúzta: akkor is így kell eljárni, ha az egységes foglalás a teljes repülőútra vonatkozóan különböző légitársaságok járataival valósul meg, azonban a végső célállomásra jelentős késéssel való érkezés az első járat során bekövetkező zavarra vezethető vissza.
Az ügy előzménye, hogy légi utasok az Iberia és az Air Berlin légitársaságoknál csatlakozást magukban foglaló repülőutakat foglaltak Spanyolországból Németországba. Az első, spanyolországi belföldi légi járat jelentős késéssel érkezett, aminek következtében az utasok lekésték a Németországba tartó második járatukat. Az utasok végül több órás késéssel érkeztek végső célállomásukra. A jelentős késések miatt az érintett utasok a német bíróságokhoz fordultak, hogy a légi utasok jogairól szóló uniós rendelet alapján kártalanítást követeljenek az első járatot üzemeltető légitársaságtól.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy a németországi végső célállomás nemcsak a második légi járatot, hanem az első, spanyolországi belföldi utat illetően is a nyújtandó szolgáltatások teljesítési helyeként tekinthető akkor is, ha a két légi járaton a szállítást két különböző fuvarozó végzi.
A bíróság hangsúlyozta, hogy egy teljes repülőút egységes foglalása esetén minden érintett légifuvarozó kötelezettsége, hogy az utast a kiindulási pontból, az átszállást biztosító repülőtér érintésével a célállomásra szállítsa. Ennek értelmében a kiinduló és az átszállási pont közötti első, késéssel közlekedő járatot üzemeltető céget az utasok a célállomás szerinti bíróságon is perelhetik.
Forrás: MTI