Az olcsó repülőjegyek kora január 1-gyel lejárt

Hollandiában biztos, amelynek példáját várhatóan újabb országok követik Európában. A repülőjegyenkénti utasadó mértéke január 1-től több, mint háromszorosára emelkedett Hollandiában.

A következő években körülbelül 50-60 euróval drágulhatnak a holland repterekről induló járatok európai úti célokra az adóemelések és az EU károsanyag-kibocsátást korlátozó intézkedései miatt. A holland kormány a repülőjegyenkénti utasadó mértékét január 1-től 8 euróról 26 euróra drágította. Az árnövekedés várhatóan nem áll meg itt - ráadásul nemcsak a holland utasokat érinti majd - ha azt vesszük, hogy az Európai Unió megszünteti a légiközlekedési ágazatnak nyújtott engedményeket annak érdekében, hogy a globális szén-dioxid-kibocsátást 2030-ig 55% százalékkal tudja csökkenteni - írja a Dutch News.nl.

Az NL Times cikke cikke kiemeli, hogy az uniós emisszió kereskedelemben 2024-től fokozatosan megszűnnek az ingyenes kibocsátási egységek a légitársaságok számára, amelyeknek onnantól fizetniük kell az összes kibocsátási egységért. Az EU ezzel párhuzamosan évente 4,4 százalékkal csökkenti a kibocsátási egységek számát, így azok tovább drágulnak és 2026-tól még magasabbak lehetnek.

Az ABN Amro bank tanulmánya rámutat, hogy az új szabályok együttes hatása 45 euróval növelheti a következő években egy  Amszterdam-Nizza oda-vissza járat költségeit, 47 euróval a barcelonai és 56 euróval az athéni oda-vissza utazás költségeit amszterdami indulással.

"Az olcsó repülőjegyek kora lejárt" - mondta Stef Driessen, az ABN turisztikai szakértője az FD.nl -nek, hozzátéve, hogy ez azonban azt is jelenti, hogy a versenyfeltételek kiegyenlítődnek a repülő és az egyéb közlekedési formák, mint a vonattal, autóval vagy busszal való utazás között." Ugyanakkor egy új jelenség is felütheti majd a fejét a szakember szerint: vonzóbbá válhat az utazás az Európán kívüli célpontokra, hiszen az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszere végül is csak az európai repülőterek között közlekedő járatokra érvényes. Ezzel pedig komoly versenyhátrányba kerülhetnek a kontinensen belüli légi járatok az unión kívüli utazásokkal szemben."

Frank Oostdam, a Holland Utazásközvetítők és Utazásszervezők Szövetségének igazgatója is azt emelte ki, hogy a repülés költségeinek növelése igazságosabbá és fenntarthatóbbá teszi az utazást. „Úgy gondolom, hogy minden társadalmi költséget, például a környezetet terhelő externáliákat is bele kell foglalni egy termék árába. Ez vonatkozik a repülőjegyekre is."

A holland TUI azonban bírálta az intézkedéseket, és azzal érvelt, hogy a többletköltségek nem közvetlenül a zöldebb légi utazást finanszírozzák, és hozzátette, hogy semmi jel nem utal arra, hogy az áremelés visszatartja majd az embereket a repüléstől. „Az európai nyaralás már így is eléggé megdrágult, ugyanakkor 2023-ban még mindig hatalmas kereslet mutatkozik a nyári vakáció iránt” – mondta Arjen Kers igazgató, és hozzátette: az emberek nem akarnak lemondani az utazás élményéről.

Az Amszterdamban tengerentúli járatokra átszálló magyar utasoknak nem kell tartaniuk a jelentős áremelkedéstől, mivel a drágulás csak az unión belül közlekedő járatokat érinti.

DutchNews.nl/Turizmus Online


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.