Az idei megmérettetésen a kedvenc légitársaságnak járó elismerést az SAS zsebelhette be. 70 000 online szavazatával olyan melegbarát társaságot szórított a hát a mögé, mint az Air New Zealand, az American Airlines, a JetBlue, a LAN Airlines vagy a Virgin America/Virgin Atlantic, írja a Tourexpi.
Az eredmény nem véletlen, 2010-ben sikeres globális médiakampányt indított a légitársaság "Love is in the Air" mottóval, ennek keretében került sor a világ első, levegőben köttetett azonosnemű házassságaira a Stockolmból New Yorkba tartó járaton.
A tavalyi év végén az SAS a népszerű SAS Crew Guide projektjének elkészítette meleg változatát is, ennek videóiban egy fiatal svéd focista, Anton Hysén szerepel, ő mutatja be azokat a stockolmi melegbarát attrakciókat, éttermeket, amelyket érdemes a városban felkeresni.
Anders Lindström, az SAS PR igazgatója nyilatkozatában hangsúlyozta, nagy elismerés a díj légitársaságuknak. Kevesebb mint két év alatt sikerült elérniük, hogy a vállalat az LGBT piac számára a korábbi többé-kevésbé láthatatlansából kitörjön, mára különösen lojális, magas költéssel rendelkező ügyfélkört építettek fel, most pedig a szegmens a világ legmelegbarátabb társasággá választotta az SAS-t.
A nyitásért az LGBT piac felé, az elmúlt másfél évben is már több díjat kapott a légitársaság: a Flightglobal Webbies Awards-on elnyerte az Év online kampánya díjat, az IGLTA (International Gay and Lesbian Travel Association) az Év innovátora elismerést ítélte oda a légitársaságnak, valamint döntőbe került a svéd Év PR-ja díjért 2011-ben.