Az Uber-használók 62 százaléka hetente több alkalommal is igénybe veszi a tömegközlekedést. Kevesebb mint 20 százalékuk taxizik napi, vagy heti szinten, 44 százalék nem, vagy csak nagyon ritkán utazik taxival. Ez is jelzi a felmérés készítői szerint, hogy az Uber új keresletet generál a piacon, olyan felhasználókat is megszólítva, akik addig soha sem vagy alig taxiznak.
A tipikus Uber-felhasználó egyedülálló, diplomás alkalmazott vagy közép- illetve felsővezető, húszas évei végén járó fiatal - derült ki a kutatásból.
A válaszadók döntő többsége, 92 százaléka elégedett az Uber szolgáltatásával, 80 százalékuk ajánlaná barátainak azt - írják.
A közlemény szerint a cég által gyűjtött statisztikai adatokból már korábban kiderült, hogy a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik, ami azt jelzi, hogy az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője Budapesten.
Az Uber-felhasználókra reprezentatív felmérést az utazásmegosztó cég megbízásából az Ipsos piackutató cég végezte.
Az Uber közösségi utazásmegosztó rendszeréhez csatlakozó autósok és utasok az okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik.
Forrás: MTI