A cikk szerint nincsenek pontos adatok arról, hogy hány ukrán utas váltott jegyet a Kijev és Budapest között heti hét járatpárral működött Malév gépeire. Ugyanakkor a magyar légitársaság ukrán partnere, a budapesti járatokat is üzemeltető AeroSvit még a múlt pénteken bejelentette, hogy a saját gépeivel szállítja el azokat az utasokat, akik korábban nála vásároltak jegyet a Malév járataira – emlékeztet a lap.
„Ha nem tudunk minden utasnak helyet biztosítani a Kijev-Budapest-Kijev járatainkon, akkor más indulási időpontot ajánlunk számukra. Igyekszünk gyors megoldást találni arra, hogy a legzsúfoltabb napokon nagyobb befogadóképességű gépeket indíthassunk” – nyilatkozta az újságnak Szergej Kucij, az AeroSvit sajtóreferense.
Még nem tudható, hogy melyik magyar légitársaság foglalja el a Malév helyét a Kijev-Budapest útvonalon, de Ukrajnának a korábban megkötött megállapodás szerint nem kell beszüntetnie járatait ezen a vonalon, jóllehet a légitársasága nem kaphat a jelenleginél több leszállási engedélyt – közölte a lappal Jevgenyija Szackaja, az Ukraine International Airlines (MAU) légitársaság sajtószóvivője.
Ugyanakkor Kucij az újságnak elmondta, hogy az AeroSvit budapesti járatain közlekedő utasoknak csak az egyharmada repül a közvetlen célállomásra, kétharmaduk tovább utazik Délkelet-, Kelet- és Közép-Ázsia irányába. Hozzátette: az AeroSvit azt tervezi, hogy a nyári időszakban a jelenlegi ötről hétre növeli budapesti járatainak a számát, mivel ezt lehetővé teszi az ukrán fél számára az érvényben lévő megállapodások. Azt is jelezte, hogy az ukrán légitársaság szükség esetén nagyobb befogadóképességű gépeket is üzembe állíthat a jelenleg forgalomban lévő, 48 ülőhelyes Embraer-145 típusú repülőgépek helyett.