Az is kiderült ugyanakkor, hogy az utasok elvárnák a biztonsági ellenőrzés idejének és a járatok közötti átszállási időnek a rövidülését, mivel általában kevesebb csomaggal utazik mindenki. Az idén az utasoknak immár csupán 75,7%-a utazik feladott poggyásszal, miközben tavaly még 82%-uk tett így.
Az online repülőjegy-foglalások egyre népszerűbbek, ennek okaként egyrészt az árakat, másrészt a kényelmet jelölték meg a megkérdezettek, akiknek 63,7%-a online foglalta le repülőjegyét. Az utasok egyre több pénzt költenek el a légitársaságok honlapjain szállásfoglalásra és autóbérlésre is. Az utazók több mint fele már a légitársasági honlapokat használja foglalásainak módosítására, illetve a törzsutas információk frissítésére. A
self-check-in az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtéren a legnépszerűbb, ott az idén már az utasok 83,9%-a veszi igénybe ezt a szolgáltatást, miközben egy évvel ezelőtt még csupán 64% volt az arány. A felmérés során az is kiderült, hogy mobiltelefonos becsekkolást csupán a megkérdezettek 1,8%-a végzett, bár minden második válaszadó azt mondta, hogy nem zárkózik el a módszer elől.
A megkérdezettek négy dolgon változtatnának a leginkább a repülőtereken: a biztonsági ellenőrzésekkel 18,2%-uk elégedetlen, a járatindulás előtti várakozás 14,8%-ukat bosszantja, a repülésélményt 14,5%-uk említette, míg 9,3%-uk szerint túl sokat várni a csomagokra megérkezés után.
A felmérés során 2193 utast kérdeztek ki Atlanta, Mumbai, Párizs (CDG), Moszkva (Domogyedovo), Sao Paolo és Johannesburg repülőterein.