Az utasok szívesen csekkolnak be maguk a reptereken

A repülőterek és légitársaságok számára speciális informatikai megoldásokat kínáló SITA friss felmérése szerint az utóbbi egy év során 20%-kal több utas használta a self-check-in megoldásokat a felmérésbe bevont 6 nemzetközi repülőtéren, mint egy évvel korábban.

Az is kiderült ugyanakkor, hogy az utasok elvárnák a biztonsági ellenőrzés idejének és a járatok közötti átszállási időnek a rövidülését, mivel általában kevesebb csomaggal utazik mindenki. Az idén az utasoknak immár csupán 75,7%-a utazik feladott poggyásszal, miközben tavaly még 82%-uk tett így.

Az online repülőjegy-foglalások egyre népszerűbbek, ennek okaként egyrészt az árakat, másrészt a kényelmet jelölték meg a megkérdezettek, akiknek 63,7%-a online foglalta le repülőjegyét. Az utasok egyre több pénzt költenek el a légitársaságok honlapjain szállásfoglalásra és autóbérlésre is. Az utazók több mint fele már a légitársasági honlapokat használja foglalásainak módosítására, illetve a törzsutas információk frissítésére. A

self-check-in az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtéren a legnépszerűbb, ott az idén már az utasok 83,9%-a veszi igénybe ezt a szolgáltatást, miközben egy évvel ezelőtt még csupán 64% volt az arány. A felmérés során az is kiderült, hogy mobiltelefonos becsekkolást csupán a megkérdezettek 1,8%-a végzett, bár minden második válaszadó azt mondta, hogy nem zárkózik el a módszer elől.

A megkérdezettek négy dolgon változtatnának a leginkább a repülőtereken: a biztonsági ellenőrzésekkel 18,2%-uk elégedetlen, a járatindulás előtti várakozás 14,8%-ukat bosszantja, a repülésélményt 14,5%-uk említette, míg 9,3%-uk szerint túl sokat várni a csomagokra megérkezés után.

A felmérés során 2193 utast kérdeztek ki Atlanta, Mumbai, Párizs (CDG), Moszkva (Domogyedovo), Sao Paolo és Johannesburg repülőterein.


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.