Az üzleti találkozókhoz nem igazán illik a bukósisak

Az osztrák autóklub, az ÖAMTC felmérést készített a bécsi biciklisek bukósisak viselési szokásairól. Noha nem kötelező, 28 százalékuk hord fejvédőt kerekezéskor - tájékoztatott Bécs Város Képviseleti Irodája.

Öt helyszínen, 1.500 biciklis részvételével készített tanulmányt az osztrák autóklub, az ÖAMTC arról, miként viszonyulnak a bukósisakhoz a bécsi biciklisek. Kiderült, hogy noha felnőttek számára nem kötelező, 28 százalékuk azért visel fejvédőt.

Eltérés van azonban a nemek és az útvonalak között. Míg a férfiak nagyobb arányban (31 százalék) tekernek sisakban, addig a nőknek csupán 25 százaléka visel biciklizéskor fejvédőt. Az ÖAMTC szakértője, David Nosé szerint valószínűleg azért, mert féltik a frizurájukat.

Eltérés mutatkozott a különböző útvonalakon is. Míg a Donaukanal mentén és a Práterben a biciklisek 38 százalékán volt bukósisak, addig a Wirtschaftsuniversitätnél lévő bicikliúton vagy a Lasallestraßén mindössze 15 százalékukon. Nosé szerint ennek az lehet a magyarázata, hogy „az üzleti találkozókhoz nem igazán illik a bukósisak, és nincs is nagyon hova tenni”.

Noha a bukósisak a fej védelmének egyetlen módja balesetkor, az ÖAMTC mégsem akarja kötelezővé tenni, mert attól tart, hogy akkor sokan inkább nem bicikliznének. Helyette inkább az emberek józan eszére kell apellálni.

Bécsben tavaly 913 kerékpáros szenvedett balesetet, hárman belehaltak sérüléseikbe. Az ÖAMTC adatai szerint a bukósisak jelentősen csökkentheti az életveszélyes fejsérülések kockázatát. Míg azoknak a bicikliseknek, akik nem viseltek fejvédőt, 48 százaléka szenvedett életveszélyes fejsérülést a balesetben, addig a bukósisakot viselőknek csupán 34 százaléka. Járművekkel való ütközés és nagy sebességnél bekövetkező baleset esetén azonban a sisak ellenére is halálos kimenetelű lehet a baleset.

Mivel a legtöbb baleset kereszteződésekben történik, Nosé azt javasolja a bicikliseknek, hogy soha ne csorogjanak be az autó mellé, az autósok pedig a tükrök használata mellett mindig nézzenek a válluk felett jobbra, hogy a holttérben tartózkodó biciklist is észre vegyék. De a perspektívaváltás sem árt. Aki ugyanis biciklivel és autóval egyaránt szokott közlekedni, mindkét szemszögből látja a szituációt, és jobban ki tudja számítani a másik reakcióját. 


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.