Mint Halmos Gábor elmondta, a cégnél évek óta működik egy "gyorshajó üzletág". Az első 12 személyes hajót 2013-ban két 22 személyes hajóval bővítették. A korábbi háromezer fős forgalmat az új hajókkal 2014-ben 15 ezer főre növelték, miközben egyes időszakokban kapacitásgondjaik is voltak. Új lehetőségeket keresve kerültek kapcsolatba a Balatonkenesén és Balatonfűzfőn működő Aqwia Kft.-vel. Az Aqwia 22 személyes hajója elektromos motorral 8 kilométeres óránkénti sebességre lenne képes, ami nagyon elmarad a gyorshajóknál elvárt 40 kilométeres utazó sebességtől, de hibrid hajtással már ezeket az igényeket is kielégíti. A kettős hajtással egyszerre tud gyors lenni, miközben sokkal olcsóbbá válik az üzemeltetése, mert a kikötői manőverezéshez vagy nyílt vízen a "sétahajó" üzemmódhoz elég az elektromos hajtás is. Így nem csak olcsóbb, a környezetet is kevésbé terheli a hajó üzemeltetése.
Megláttuk, megszerettük és ezt a hajót 2015-ben mindenképpen rendszerbe kívánjuk állítani - összegezte álláspontjukat. Az idén egy hajó megvásárlására gondoltak, de a lehetőségek függvényében tovább akarják bővíteni a flottát a hibrid hajókkal. Az elsővel a Fonyód-Badacsony útvonalon erősítik meg a már jelenleg is ott közlekedő dízel hajtású gyorshajót.
Balatoni gyártású hibrid személyszállító gyorshajót vásárol a Bahart
Az európai piacon kialakultnál egyharmaddal olcsóbban juthat korszerű dízel-elektromos hibridmeghajtású gyorshajóhoz a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) még ebben a szezonban. Nem lezárt üzletről beszélnek, még csak "beszélgetésben vannak" a vásárlásról - hangsúlyozta dr. Halmos Gábor, a Bahart vezérigazgatója, aki a hajókat gyártó Aqwia Kft. vezetőjével, dr. Viszkei Andrással adott tájékoztatást a tervezett üzletről a hétvégén tartott Budapest Boat Show kiállításon.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.