Az EASA vezetője, Patrick Ky szerint a szabályok módosítása akár nagyon rövid időn belül életbe léphet, első körben a repülések azon szakaszaira, amikor nem feltétlenül szükséges, hogy a hajózószemélyzet mindkét tagja a pilótafülkében legyen – írta meg a Flightglobal. A jelenlegi szabályok szerint kereskedelmi járatok teljesítésekor mindkét pilótának a fülkében kell maradnia, kivéve bizonyos rövid időszakokat (például ha egyikük vécére megy), és csak ekkor lehetséges átmenetileg az egypilótás repülés. Az EASA vezetője szerint lehet értelme olyan módosításnak például, hogy az utazómagasságon repülés idején pihenhessen az egyik pilóta.
Ha ezt az út alatt felváltva teszik, azzal jelentősen csökkenthető a munkaterhelésük. Ugyanakkor új biztonsági rendszereket is be kell vezetni, hogy bármilyen műszaki vagy személyzettel kapcsolatos probléma esetén elkerülhetők legyenek a veszélyes szituációk. Ennél eggyel további lépés, és a szabályok további átdolgozását igénylő feladat, hogy akár az egész repülés alatt lehetőség legyen az egypilótás üzemelésre. Ha ezt bevezetik, alkalmazásához fejlett autonóm repülésvezérlő rendszerekre lesz szükség, amelyek például a pilóta rosszulléte esetén biztonsággal át tudják venni az irányítást emberi beavatkozás nélkül.
Az EASA vezetője szerint azonban belátható időn belül messze állnak a megvalósulástól az ilyen mechanizmusok és az egypilótás üzem, de ez is nagy érdeklődésre számot tartó lehetőség, aminek vizsgálata hosszabb távon elengedhetetlen.