Ha a régió vezető repülőterévé még nem is vált a belgrádi Nikola Tesla, növekedése, a járatok nyitásának üteme elgondolkodtató. Mint arról a Balkáni Mozaik című blog beszámolt, a Turkish Airlines napi háromra növelte Belgrád-Isztambul járatai számát. A légitársaság néhány nappal ezelőtt kapta meg a Szerb Légügyi Hatóság engedélyét a kapacitásbővítésre december 2-tól 2014. március 29-ig. A jelenlegi menetrend szerint hétfőn, csütörtökön és szombaton a délután lesz a harmadik járat. A járatot A319-es típussal repülik, 126 fős konfigurációval. Nincs egyedül a Turkish az útvonalon; sikertörténet - fogalmaz a blog. A Pegasus Airlines és az Etihad bevásárlását követően Air Serbiává nemesült JAT Airways is repül a két város között. Utóbbiak a Sabiha Gökcen-en szállnak le. A három fuvaros együtt heti 27 akalommal biztosít összeköttetést Isztambulon keresztül a Közel- és Távol-Kelettel.
A brit Easy Jet tavaly áprilistól üzemel Szerbiába, most új járatot nyitott Belgrád és Milánó között. Malpensara üzemelnek hetente négyszer. Illetve indítják a Belgrád-Genf járatot Az első belgrádi járatot jövő év január 29-i indulással tervezik A319-essel hetente háromszor. Érdekesség, hogy a járatot a Facebookon indított közvélemény kutatás alapján állították be.
Nem idén kezdődött a belgrádi repülőtér szárnyalása. A balkáni háború, az azt követő válságos éveket követően 2009. végétől magához térő Nikola Tesla repülőtér életében 2009/2010. volt az áttörés ideje. Ekkor 10 légitársaság - köztük a sajnos már elsiratott Malév - indított járatot a szerb fővárosba. Komoly lendületet adott a légi közlekedés ilyetén fejlődésének, hogy 2009-ben a szerbek is ratifikálták az Európában illetve a csatlakozott országokban a légi közlekedést liberalizáló Nyitott Égbolt egyezményt. Az időszak során 40%-os forgalom növekedés történt, a 2009-ben még 2,4 millió utast fogadó reptéren. A hagyományos légitársaságok mellett a fapadosok jelentek meg jelentős erőkkel, így a Wizz Air is, mely 2011 áprilisában nyitott bázist a Nikola Tesla-n.