Szerbia: töretlen légi piaci fejlődés

A végén még Belgrádba járunk, hogy keletre vagy bárhova repüljünk?

Ha a régió vezető repülőterévé még nem is vált a belgrádi Nikola Tesla, növekedése, a járatok nyitásának üteme elgondolkodtató. Mint arról a Balkáni Mozaik című blog beszámolt, a Turkish Airlines napi háromra növelte Belgrád-Isztambul járatai számát. A légitársaság néhány nappal ezelőtt kapta meg a Szerb Légügyi Hatóság engedélyét a kapacitásbővítésre december 2-tól 2014. március 29-ig. A jelenlegi menetrend szerint hétfőn, csütörtökön és szombaton a délután lesz a harmadik járat. A járatot A319-es típussal repülik, 126 fős konfigurációval. Nincs egyedül a Turkish az útvonalon; sikertörténet - fogalmaz a blog. A Pegasus Airlines és az Etihad bevásárlását követően Air Serbiává nemesült JAT Airways is repül a két város között. Utóbbiak a Sabiha Gökcen-en szállnak le. A három fuvaros együtt heti 27 akalommal biztosít összeköttetést Isztambulon keresztül a Közel- és Távol-Kelettel. 

A brit Easy Jet tavaly áprilistól üzemel Szerbiába, most új járatot nyitott Belgrád és Milánó között. Malpensara üzemelnek hetente négyszer. Illetve indítják a Belgrád-Genf járatot Az első belgrádi járatot jövő év január 29-i indulással tervezik A319-essel hetente háromszor. Érdekesség, hogy a járatot a Facebookon indított közvélemény kutatás alapján állították be. 

Nem idén kezdődött a belgrádi repülőtér szárnyalása. A balkáni háború, az azt követő válságos éveket követően 2009. végétől magához térő Nikola Tesla repülőtér életében 2009/2010. volt az áttörés ideje. Ekkor 10 légitársaság - köztük a sajnos már elsiratott Malév - indított járatot a szerb fővárosba. Komoly lendületet adott a légi közlekedés ilyetén fejlődésének, hogy 2009-ben a szerbek is ratifikálták az Európában illetve a csatlakozott országokban a légi közlekedést liberalizáló Nyitott Égbolt egyezményt. Az időszak során 40%-os forgalom növekedés történt, a 2009-ben még 2,4 millió utast fogadó reptéren. A hagyományos légitársaságok mellett a fapadosok jelentek meg jelentős erőkkel, így a Wizz Air is, mely 2011 áprilisában nyitott bázist a Nikola Tesla-n.

 


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.