Berlin Brandenburg: indul az első kártérítési per

Elindult az első kártérítési per a Berlin Brandenburg repülőtér ellen, amelyet többszöri halasztás ellenére még mindig nem adtak át az utazóközönségnek. 

Az új berlini repülőtér eredetileg arra lett volna hivatva, hogy részben kiváltsa a még működő Schönefeldet és Tegelt és pótolja a bezárt Tempelhofot. Az ország korábbi megosztottsága miatt Nyugat-Berlinben a Tegel és Tempoelhof repülőtér működött, míg a volt NDK területén a Zentralflughafen Schönefeld szolgálta ki a forgalmat.

A Berlinbe repülő légitársaságok arra készültek, hogy az elmúlt évben a nyári forgalmi periódus kezdetére már az új repülőtérre/ről érkezhetnek/indulhatnak. Ennek megfelelően terveztek, reklámoztak, erre dolgozott a marketing hálózatuk is. Sajnálatos módon azonban hiába tették mindezt, mert az új repülőtér a mai napig nem készült el.

Mint az Air Berlin budapesti igazgatója, Sali Sándor is tájékoztatott, számukra is komoly hátrányt okozott az az építkezés késése, mert a budapesti járataik is az új reptérre voltak tervezve, ahogy a cég többi vonala is.

Az új reptéri management ugyan ígéri, hogy július 1-től indul a kísérleti üzem, korlátozott forgalommal, de az eddigi negatív tapasztalatok után ezt már senki nem veszi komolyan.

Veszteségeit megelégelve lépett viszont a német légitársaságok közül elsőnek az Air Berlin az elmúlt év végén. Mérleget készítve az üzemelési és kereskedelmi veszteségeiről, egy mérsékelt összegű, mindössze 48 millió eurós kártérítési igényt jelentett be a bíróságon a reptérrel szemben. Az elmaradt bevételeket természetesen nagyon nehéz megbecsülni, de a csúszás miatti konkrét költségeket lehet érvényesíteni. Mint Wolfgang Prock-schauer Air Berlin-vezérigazgató (aki a Brandenburgi Repülőtér igazgató tanácsának is tagja) bejelentette, az első felmérések szerint nekik ennyi káruk keletkezett a hosszan elhúzódó nyitási késedelem miatt.

Az Air Berlin egyébként nem az egyetlen légi szállító, aki kárát törvényes úton érvényesíteni kívánja. A jelenlegi per precedenst kínál a többi cégnek is, így lehet, hogy a közeljövőben még hasonló kereseteket mások is benyújtanak és az első jelek szerint a pereket meg is fogják nyerni.. A nyitást egyébként Alexander Dobrint Brandenburg tartomány felelős közlekedési minisztere is sürgeti.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.