Berlin Brandenburg: indul az első kártérítési per

Elindult az első kártérítési per a Berlin Brandenburg repülőtér ellen, amelyet többszöri halasztás ellenére még mindig nem adtak át az utazóközönségnek. 

Az új berlini repülőtér eredetileg arra lett volna hivatva, hogy részben kiváltsa a még működő Schönefeldet és Tegelt és pótolja a bezárt Tempelhofot. Az ország korábbi megosztottsága miatt Nyugat-Berlinben a Tegel és Tempoelhof repülőtér működött, míg a volt NDK területén a Zentralflughafen Schönefeld szolgálta ki a forgalmat.

A Berlinbe repülő légitársaságok arra készültek, hogy az elmúlt évben a nyári forgalmi periódus kezdetére már az új repülőtérre/ről érkezhetnek/indulhatnak. Ennek megfelelően terveztek, reklámoztak, erre dolgozott a marketing hálózatuk is. Sajnálatos módon azonban hiába tették mindezt, mert az új repülőtér a mai napig nem készült el.

Mint az Air Berlin budapesti igazgatója, Sali Sándor is tájékoztatott, számukra is komoly hátrányt okozott az az építkezés késése, mert a budapesti járataik is az új reptérre voltak tervezve, ahogy a cég többi vonala is.

Az új reptéri management ugyan ígéri, hogy július 1-től indul a kísérleti üzem, korlátozott forgalommal, de az eddigi negatív tapasztalatok után ezt már senki nem veszi komolyan.

Veszteségeit megelégelve lépett viszont a német légitársaságok közül elsőnek az Air Berlin az elmúlt év végén. Mérleget készítve az üzemelési és kereskedelmi veszteségeiről, egy mérsékelt összegű, mindössze 48 millió eurós kártérítési igényt jelentett be a bíróságon a reptérrel szemben. Az elmaradt bevételeket természetesen nagyon nehéz megbecsülni, de a csúszás miatti konkrét költségeket lehet érvényesíteni. Mint Wolfgang Prock-schauer Air Berlin-vezérigazgató (aki a Brandenburgi Repülőtér igazgató tanácsának is tagja) bejelentette, az első felmérések szerint nekik ennyi káruk keletkezett a hosszan elhúzódó nyitási késedelem miatt.

Az Air Berlin egyébként nem az egyetlen légi szállító, aki kárát törvényes úton érvényesíteni kívánja. A jelenlegi per precedenst kínál a többi cégnek is, így lehet, hogy a közeljövőben még hasonló kereseteket mások is benyújtanak és az első jelek szerint a pereket meg is fogják nyerni.. A nyitást egyébként Alexander Dobrint Brandenburg tartomány felelős közlekedési minisztere is sürgeti.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.