Beszállókártya mobilról

Air France bevezeti a mobiltelefonos beszállókártya szolgáltatást az összes La Navette ingázó járatán. 5 millió utast és napi 158 járatot érint az új szolgáltatás.

2009. február 3-ától az Air France kiterjeszti mobiltelefonos beszállókártya szolgáltatását a Párizs-Orly repülőtér és Marseille, Nizza, Toulouse, Bordeaux között közlekedő, La Navette ingázó járataira (Bordeauxból február 9-től indulnak járatok a Párizs-Orly repülőtérre). Mostantól ezeken a járatokon a beszálláshoz csak egyetlen papír alapú dokumentumra, az útlevélre vagy a személyigazolványra lesz szükség. A mobiltelefonos beszállókártya szolgáltatás február 3-tól szintén igénybe vehető a Marseilleből, Nizzából és Toulouseból (valamint február 9-től Bordeauxból) a Párizs-Charles de Gaulle és az Amszterdam-Schiphol repülőtérre, továbbá az Amszterdam-Schiphol repülőtérről Franciaországba induló járatok esetében.

A szolgáltatás lényege, hogy a La Navette ingázó járatok utasainak be kell jelentkezniük a mobil internet oldalra - http://mobile.airfrance.com (legkorábban 30 órával a beszállás megkezdésének időpontja előtt), majd, a jegyfoglalás módjától függetlenül, mobiltelefonjukra SMS-ben vagy MMS-ben, illetve ha mobiltelefonjuk rendelkezik internet hozzáféréssel, emailben megkapják a biztonsági vonalkóddal ellátott beszállókártyát. Ez a papír nélküli beszállókártya a hagyományos beszállókártyán található összes adatot tartalmazza. A repülőtéren az utas mobiltelefonja kijelzőjén megjeleníti beszállókártyáját, és:

  • a csomagok leadásához beszkenneli a vonalkódot a csomagleadó helynél
  • felmutatja a biztonsági pontokon történő áthaladáskor
  • és amennyiben jogosult erre, a reptéri váróba történő belépéskor beszkenneli a vonalkódot a beszálláshoz
  • megmutatja a személyzetnek a repülőgépre történő felszálláskor.

Mint minden elektronikus jegy esetében, az utas jegyfoglalásával kapcsolatos összes információ bármikor elérhető a jegyfoglalási rendszerben. „Ez az új szolgáltatás tökéletesen kielégíti utasaink gyorsaság és önállóság iráni igényét és bizonyítja, hogy az Air France új innovatív szolgáltatások bevezetésére törekszik.” – nyilatkozta Patrick Roux, az Air France-KLM marketing osztályának igazgatóhelyettese.

A mobiltelefonos beszállókártya szolgáltatás 2008 szeptembere óta már igénybe vehető a 15 napi járaton Párizs-Charles de Gaulle és Amszterdam-Schiphol között mindkét irányban, de csak átszállás nélkül. A szolgáltatás 2009. február 29-től kerül bevezetésre a Nantesből a Párizs-Charles de Gaulle repülőtérre induló járatokon, március 2-tól pedig kiterjesztik a szolgáltatást a Paris-Charles de Gaulle-ról a francia és európai (kivéve az Egyesült Királyságot) célállomásra induló összes középtávú járatra. Március folyamán vezetik be a szolgáltatást a Németországból, a skandináv országokból és a többi francia repülőtérről Párizsba és az Amszterdam-Schiphol repülőtérre induló járatokon. A kezdeményezés környezetbarát célokat is szolgál, tekintve, hogy 5 millió papír alapú beszállókártyával kevesebbre lehet szükség a La Navette hálózaton.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.