Bevonták a Tatarstan légitársaság engedélyét

Nem üzemelhet keddtől a Tatarstan Airlines, amelynek egy Boeing-737-500-as típusú repülőgépe lezuhant novemberben Kazanyban.

Az orosz légiközlekedési hatóság visszavonta a társaság működési engedélyét. A Roszaviacija a légitársaság rendkívüli ellenőrzését követően döntött így.

A Roszaviacija egy sor szabálytalanságot állapított meg az ellenőrzés során. Nem tartották be a pilóták repülési idejét és megsértették a személyzet pihenésére megszabott normát, de nem felelt meg a követelményeknek a pilóták szakmai felkészítése sem.

A november 17-én történt katasztrófát senki sem élte túl. A hatfős személyzettel együtt 50-en vesztették életüket, közöttük az Oroszországi Föderációhoz tartozó Tatár Köztársaság elnökének a fia is.

U363-os számú járata a domogyedovói repülőtérről szállt fel, és a kazanyi nemzetközi repülőtéren, Moszkvától mintegy 820 kilométerre landolt volna. A repülőgép kétszer is megpróbálta a leszállást, a második kísérletnél azonban a gép gyorsan veszített magasságából és zuhanórepülésben orrával a pályának csapódott, és kigyulladtak az üzemanyagtartályok.

A Moszkvában működő Államközi Légügyi Bizottság (MAK) szakértői a Boeing 737-500-as gép fekete dobozának adataiból azt állapították meg, hogy a Tatarstan Airlines pilótái több hibát is ejtettek a leszállásra készülődve, amelyeket megpróbáltak kiküszöbölni az átstartolással. Eközben ugyanakkor kikapcsolták az egyik robotpilótát, és kézi irányítással próbálták vezetni a repülőt. Az emelkedéskor azonban túl meredeken kapták fel a gép orrát, amely gyorsan veszített magasságából és - repülési szakkifejezéssel - dugóhúzóba kerülve vágódott a betonba.

A MAK november 29-én közölt jelentésében nem nevezte meg a kazanyi súlyos repülőszerencsétlenség okait, csak ajánlásokat tett, miszerint javítani kell a pilóták képzését az átstartolás elsajátítása és a rendkívüli helyzetek felismerése és a megfelelő döntések meghozatala érdekében.

A Magyarországon Hévízre és Debrecenbe is charter járatokat üzemeltető légitársaság 2011-ben csak azért nem került az EU légitársasági feketelistájára, mert az orosz hatóságok addigra már elrendelték el az EU-ba irányuló repülési tilalmat, mely később feloldásra került.

Forrás: MTI/Turizmus Online


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.