Biztonságban lesznek az utasok

A kormány hatékony és gyors intézkedésekkel készül a Malév Zrt. esetleges leállásakor fellépő, a légi utasforgalomban előálló helyzet kezelésére - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-vel kedden.

A tárca közleménye szerint a kormány megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a légitársaság utasai minden körülmények között biztonságban legyenek. Ezért intézkedett, amellyel biztosította, hogy egy elkerülhetetlennek bizonyuló leállás napján és az azt követő három napban az utazásukat megkezdő vagy visszaúton lévő utasok számára a szükséges közvetlen segítség költségeit fedező források rendelkezésre álljanak - közölte az NFM.

A kormány a Malév stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítése mellett ezzel a lépéssel is védőhálót biztosít a légitársaság utasai számára - jegyzi meg a minisztérium.

Az NFM közleménye ismerteti: a Malév Zrt. esetleges leállása miatt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren vagy külföldön rekedő utasoknak szükséges természetbeni segítségnyújtás anyagi forrásait a kormány 2 milliárd forint elkülönítésével garantálja. Segítségnyújtást azoknak az utasoknak biztosítanak, akik érvényes menetjegyüket a Malév Zrt. leállási napját megelőzően vásárolták meg, és akiknek a Malév-járatra szóló menetjegye a leállás napján vagy az azt követő három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Továbbá azoknak, akik a Malév leállásának napján vagy azt megelőzően a célállomásra már elutaztak, és a visszaútra érvényes Malév-járatokra szóló menetjeggyel rendelkeznek - olvasható a nemzeti fejlesztési tárca közleményében.

A dokumentum rögzíti azt is, hogy a jogosultak célállomásra eljutásáról egy esetleges leálláskor is a Malév gondoskodik a meglévő menetjegyek más járatokra átfoglalásával, vagy más közlekedési módok igénybevételének biztosításával.

A kormányrendelet szerint ezen felül az érintettek meghatározott köre számára a Malév Zrt. hatályos utazási szerződése szerinti feltételek alapján ellátásként a várakozási idővel arányosan étkezés és frissítő lesz biztosítható. Ha az utas egy vagy több éjszakás ott tartózkodásra kényszerül, szállodai elhelyezéséről, a szálláshely és a repülőtér közötti közlekedtetéséről is gondoskodik a légitársaság. Az ellátásokon kívül az utazásukban akadályozott ügyfelek számára díjmentesen lehetővé kell tenni két telefonhívást, telex, faxüzenet vagy e-mail küldését.

Az NFM közleménye hangsúlyozza: a kormány a légitársaság jelenlegi kiélezett helyzetében minden szükséges feltételt biztosítani kíván ahhoz, hogy egy esetleges leálláskor elsődleges feladatként az úton lévő utasok célba juttatását elősegíthesse. Az intézkedésről a legrosszabb forgatókönyvre való felkészülés jegyében, a szükségessé váló segítség mielőbbi hozzáférhetősége érdekében született döntés.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.