Botrányos minőségű utak újulnak meg végre

Az ország egyik legrosszabb minőségű közútjának tartják az Orosházát és Mezőkovácsházát összekötő - egyébként Arad és Budapest között a legrövidebb összeköttetést jelentő - négyszámjegyű utat, amely uniós forrásból újul meg az idén.

Uniós forrásból megújul két országos közút Békés megye déli részén 2012.04.06. 0:00 A Dél-alföldi régióban megkezdődtek azon 4-5 számjegyű mellékutak felújításai, amelyek megvalósítását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hagyta jóvá a Dél-alföldi Regionális Operatív Program 2009-2013-as akciótervének keretein belül. A Dél-alföldi régióban, Békés megyében meginduló útfelújítás a Regionális Operatív Program európai uniós forrásából és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Az április 6-án induló projekt keretében megújul az Orosháza – Tótkomlós – Mezőhegyes és az Orosháza – Mezőkovácsháza összekötő utak összesen mintegy 32 km-es szakasza 2,3 milliárd forintból. Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjának keretében országosan várhatóan csaknem 945 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása indulhat el 2012-ben.

Ebből a dél-alföldi régióban a 2009-2010 program keretében 108,5 km, a 2011-2013 program keretében közel 74,6 kilométernyi út felújítása valósulhat majd meg európai uniós forrásból. A most induló projekt egyik része az Orosháza – Tótkomlós – Mezőhegyes összekötőút (4427 jelű út) 14 km-es szakaszának felújításából áll.

A felújításra kerülő másik útszakasz az Orosháza – Mezőkovácsháza összekötőút (4428 jelű út) 18 km-es része. Az útszakaszok fejlesztésének legmeghatározóbb elemei a lokálisan jelentkező, teherbíró képességét elvesztő útalap cseréje, a teljes útfelületet érintő aszfalt erősítőréteg építése, a szükséges forgalomtechnikai és biztonsági elemek kiépítése, és az út egyéb tartozékainak, illetve a közösségi közlekedés létesítményeinek felújítása.

Kaszaper település határán egy darab forgalomcsillapító sziget, illetve a település központjában két helyen gyalogátkelő kerül kiépítésre. A jelenleg felújítás alá kerülő utak több, rövidebb szakasza korábban felújításra került.

Az összekötő utak fontos észak-déli irányú kapcsolatot biztosítanak Békés megye déli részén és a megye délkeleti területét bekapcsolják az ország vérkeringésébe. Az Orosháza – Tótkomlós – Mezőhegyes és Orosháza – Mezőkovácsháza útszakaszai összeköttetést biztosítanak a 47-es számú főút és a magyar-román határ között, amelyek ezáltal nagy tranzitforgalmat bonyolítanak le a fizetős útszakaszok elkerülésével Nyugat-Európába tartó vendégmunkásoknak köszönhetően.

A kivitelezésre az ilyenkor kötelező közbeszerzési eljárás lefolytatása után a projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. a DME Konzorciummal kötött szerződést. A kivitelezés során közvetlenül érintettek a projekt során az utak menti települések lakói, akik mindennapi munkába járás, iskolába járás, ügyintézés során használják az országos közutat, valamint közvetve érintettek az utakon áthaladó közlekedők.

A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet élvez mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség és az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.