Bringa a BKV-n, gyaloghíd, BUBI

és még egyéb elképzelések, melyek nem csupán a kerékpáros hivatásforgalmat erősítik Budapesten, hanem a turizmust is. Munkatársunktól

A kerékpárost, melyre rá is fér néhány újdonság, ha már egyszer egy nemzetközi kerékpárút átmegy a fővároson (is), az Eurovelo 6. Ennek bizonyára vannak kritikus szakaszai az Atlanti-óceán francia partjától a Fekete-tengerig, ezek egyike a sok konfliktust látott budai rakparti néhány kilométer, ahol ömlesztve áramlik bringás, gyalogos és a lézengő turisták forgalma. Az útszakasz módosítása azonban nem lesz könnyű ismerte be Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője kedden, a budapesti XVII. kerületben rendezett kerékpáros fórumon. A szélességgel nem igazán lehet játszani, különösen, hogy a villamos pályát ugyanoda építették vissza a csatornaépítési munkákat követően, ahol eredetileg is volt - ismerte be Vitézy hozzátéve, hogy a déli irányba haladókat át lehetne vezetni a Fő utcára.

A Dunánál maradva

elhangzott a fórum során, hogy épülne egy kerékpáros-gyalogos híd. A mikor és hol kérdesekre egyelőre annyit lehet mondani, hogy előkészítő felmérések készülnek. Egy ilyen híd természetesen nem váltaná ki a többi hidat, ahol szintén tervbe van véve a kerékpáros forgalom megfelelő elvezetése - tudtuk meg. A környező és egyéb európai nagyvárosok közül már sokban meglévő, hasonló híd budapesti helye lehetne a Margitszigeten átvezetve a Kolosy tér-Dráva utca vonalon, vagy a volt Kossuth híd helyén a Batthyány tér és a Parlament között, de esélyesebbnek tűnhet a még mindig szégyenfolt Várbazár környéke, melynek holtából feltámasztását a mostani kormányzat állítólag komolyan gondolja.

Az egyre elterjedtebbé váló kerékpáros városnézések útvonalába is beleeső Andrássy úti kerékpársávot Vitézy ígérete szerint alaposan górcső alá veszik. No igen, talán itt a legkönnyebb sérülést szerezni egy gondatlanul kinyitott kocsi ajtó miatt. Itt a legkönnyebb konfliktusba kerülni a „Budapesti Champs Élysées” valamelyik felkapott divatcikk üzletébe érkező, félig a bringasávon parkoló tündibündivel. De kevésbé segítik a folyamatos haladást a sávra kihelyezett sittes kontérek is, melyekből gyakorlatilag egész évben csodálhatunk hetente egyet-egyet. Utóbbira megoldást jelenthet a fővárosi közgyűlés által augusztus végén módosítandó, a közutak nem közlekedési célú használatát szabályozó rendelet. E szerint a hatályba lépést követően a bringasávra kihelyezett vasládáért ugyanannyit kell majd becsengetni közterülethasználatként, mintha a járdára, urambocsá az úttestre lökték volna ki. A munkába kerekezők mellett ugyanúgy örülhetnek majd a városnézők és rekreációs bringások, ha a Nagykörúton is megoldást találnak közlekedésükre. A BKK itt is rendet szándékozik tenni a jövőben valami Kiskörúthoz hasonló elrendezésben - derült a fórumon, miután egy hozzászóló reklamálta, miért kell a kerékpár a főútvonalakra terelni ahelyett, hogy elválasztanánk őket.

BUBI-val,

saját bringa nélkül. Előbb-utóbb Budapest is illeszkedik azon városok sorába, ahol közösségi biciklihálózat áll rendelkezésre, akár munkába járók, akár a turisták számára. Ez lenne majd a BUBI. Első lépcsőben 74 állomáson 1000 kerékpár várná ideiglenes gazdáit, de a bővítés szükséges lehet egy ilyen városban, ahol a kerékpáros társadalom ennyire erős - ismerte be Vitézy, aki pont emiatt úgy látja, a BUBI sikerre ítéltetett. Bízunk benne, hogy fémtolvajok és emléktárgy gyűjtők körében nem arat hasonlóan nagy sikert. A rendszer kiépítésére 1 milliárd forintot költene a főváros - derült ki a fórumot megelőző sajtótájékoztatón Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes szavaiból.

Velem utazik a bicaj a metrón

A Magyar Kerékpárosklub (MKK) már 2006-ban elvégezett egy felmérést, melyből kitűnik, hogy a különböző európai városokban mi módon szállítható kerékpár a tömegközlekedés járművein - tudtuk meg a fórumon szintén aktívan részt vevő László Jánostól, az MKK elnökétől. Ők, de mások is szorgalmazták már, hogy Budapesten ne csupán a HÉV-en és az elővárosi vasutakon lehessen a szamarat szállítani, hanem villamoson, buszon vagy metrón. A BKK vezető kiábrándító válaszából kiderült, hogy a BKV szándékával egyelőre teljesen ellentétes az elképzelés. Ugyanakkor biztatott, hogy csúcsidőn kívűl buszon és villamoson megoldható az elképzelés. A metró csak akkor jöhetne szóba - így Vitézy -, ha lift is épülne az állomásokon.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?