Bringa a BKV-n, gyaloghíd, BUBI

és még egyéb elképzelések, melyek nem csupán a kerékpáros hivatásforgalmat erősítik Budapesten, hanem a turizmust is. Munkatársunktól

A kerékpárost, melyre rá is fér néhány újdonság, ha már egyszer egy nemzetközi kerékpárút átmegy a fővároson (is), az Eurovelo 6. Ennek bizonyára vannak kritikus szakaszai az Atlanti-óceán francia partjától a Fekete-tengerig, ezek egyike a sok konfliktust látott budai rakparti néhány kilométer, ahol ömlesztve áramlik bringás, gyalogos és a lézengő turisták forgalma. Az útszakasz módosítása azonban nem lesz könnyű ismerte be Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője kedden, a budapesti XVII. kerületben rendezett kerékpáros fórumon. A szélességgel nem igazán lehet játszani, különösen, hogy a villamos pályát ugyanoda építették vissza a csatornaépítési munkákat követően, ahol eredetileg is volt - ismerte be Vitézy hozzátéve, hogy a déli irányba haladókat át lehetne vezetni a Fő utcára.

A Dunánál maradva

elhangzott a fórum során, hogy épülne egy kerékpáros-gyalogos híd. A mikor és hol kérdesekre egyelőre annyit lehet mondani, hogy előkészítő felmérések készülnek. Egy ilyen híd természetesen nem váltaná ki a többi hidat, ahol szintén tervbe van véve a kerékpáros forgalom megfelelő elvezetése - tudtuk meg. A környező és egyéb európai nagyvárosok közül már sokban meglévő, hasonló híd budapesti helye lehetne a Margitszigeten átvezetve a Kolosy tér-Dráva utca vonalon, vagy a volt Kossuth híd helyén a Batthyány tér és a Parlament között, de esélyesebbnek tűnhet a még mindig szégyenfolt Várbazár környéke, melynek holtából feltámasztását a mostani kormányzat állítólag komolyan gondolja.

Az egyre elterjedtebbé váló kerékpáros városnézések útvonalába is beleeső Andrássy úti kerékpársávot Vitézy ígérete szerint alaposan górcső alá veszik. No igen, talán itt a legkönnyebb sérülést szerezni egy gondatlanul kinyitott kocsi ajtó miatt. Itt a legkönnyebb konfliktusba kerülni a „Budapesti Champs Élysées” valamelyik felkapott divatcikk üzletébe érkező, félig a bringasávon parkoló tündibündivel. De kevésbé segítik a folyamatos haladást a sávra kihelyezett sittes kontérek is, melyekből gyakorlatilag egész évben csodálhatunk hetente egyet-egyet. Utóbbira megoldást jelenthet a fővárosi közgyűlés által augusztus végén módosítandó, a közutak nem közlekedési célú használatát szabályozó rendelet. E szerint a hatályba lépést követően a bringasávra kihelyezett vasládáért ugyanannyit kell majd becsengetni közterülethasználatként, mintha a járdára, urambocsá az úttestre lökték volna ki. A munkába kerekezők mellett ugyanúgy örülhetnek majd a városnézők és rekreációs bringások, ha a Nagykörúton is megoldást találnak közlekedésükre. A BKK itt is rendet szándékozik tenni a jövőben valami Kiskörúthoz hasonló elrendezésben - derült a fórumon, miután egy hozzászóló reklamálta, miért kell a kerékpár a főútvonalakra terelni ahelyett, hogy elválasztanánk őket.

BUBI-val,

saját bringa nélkül. Előbb-utóbb Budapest is illeszkedik azon városok sorába, ahol közösségi biciklihálózat áll rendelkezésre, akár munkába járók, akár a turisták számára. Ez lenne majd a BUBI. Első lépcsőben 74 állomáson 1000 kerékpár várná ideiglenes gazdáit, de a bővítés szükséges lehet egy ilyen városban, ahol a kerékpáros társadalom ennyire erős - ismerte be Vitézy, aki pont emiatt úgy látja, a BUBI sikerre ítéltetett. Bízunk benne, hogy fémtolvajok és emléktárgy gyűjtők körében nem arat hasonlóan nagy sikert. A rendszer kiépítésére 1 milliárd forintot költene a főváros - derült ki a fórumot megelőző sajtótájékoztatón Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes szavaiból.

Velem utazik a bicaj a metrón

A Magyar Kerékpárosklub (MKK) már 2006-ban elvégezett egy felmérést, melyből kitűnik, hogy a különböző európai városokban mi módon szállítható kerékpár a tömegközlekedés járművein - tudtuk meg a fórumon szintén aktívan részt vevő László Jánostól, az MKK elnökétől. Ők, de mások is szorgalmazták már, hogy Budapesten ne csupán a HÉV-en és az elővárosi vasutakon lehessen a szamarat szállítani, hanem villamoson, buszon vagy metrón. A BKK vezető kiábrándító válaszából kiderült, hogy a BKV szándékával egyelőre teljesen ellentétes az elképzelés. Ugyanakkor biztatott, hogy csúcsidőn kívűl buszon és villamoson megoldható az elképzelés. A metró csak akkor jöhetne szóba - így Vitézy -, ha lift is épülne az állomásokon.


Kibertámadás érte Split repülőterét

Kibertámadás érte Split repülőterét 

Több tucatnyi repülőgép nem tudott felszállni hétfő este a horvátországi Splitben zsarolási célú kibertámadás miatt, közölte a horvát közlekedési minisztérium.
Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart

Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart  

Július 26-tól augusztus 18-ig lezárásra kerül a rakpart teljes területe az autós közlekedés számára és a forgalom helyét a gyalogosok veszik át.
Borrekord a tengeren

Borrekord a tengeren 

Több mint száz díjat nyert ez a hajótársaság.
Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait

Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága pontosan tudja, hogy a gyermekekkel utazók plusz kihívásokkal néznek szembe, épp ezért számos családbarát szolgáltatással könnyíti meg repülőútjukat.
Ismét zakatol Gemencen az erdei vasút

Ismét zakatol Gemencen az erdei vasút 

Július 26-án újra indul a Gemenci Állami Erdei Vasút.
Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret?

Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret? 

Egy harmincas éveiben járó nő viszi a hátán a fejlesztéseket.
Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást!

Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást! 

Mert az arra induló illetve onnan érkező nemzetközi járatok esetén jelentős késésekkel kell számolni.
A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.