A Kerékpárosklub által összeállított bringás 12 pontért tartják az idén ötödik I bike Budapest örömtekerést és demonstrációt. „Az I bike Budapest felvonuláson olyan várost csinálunk egy napra, ahol mindenki bringára tud ülni. Lezárt utakon tekerünk át Budapest legszebb, egyben leginkább fejlesztésre szoruló pontjain, a felvonuláson rövidített útvonalon várjuk a kisgyerekes családokat, hogy ők se maradjanak ki a bringabarát Budapest élményéből. Hiszen a városban, ahol jó bringázni, ott jó élni” – mondja a Kerékpárosklub. A szervezet 12 pontot állított össze az önkormányzati választásokra, olyan fejlesztéseket sorolva, melyekre a következő 5 éves ciklusban mindenképp szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez. A 2024-ig szükséges fejlesztések 12 pontja a következő:
- A belváros összekötése a külvárosokkal. - Dél-Pest, és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén. - A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása. - A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
- Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
- Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
- Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
- Lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
- Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
- Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
- Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
- Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
- Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
- Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
- Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.
- +1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat!
„Biztosak vagyunk abban, hogy a fenti listát bármelyik főpolgármester-jelölt beépítheti programjába. Tavaly is többen ültek kerékpárra Budapesten mint egy éve. Reprezentatív kutatásunk szerint a budapesti felnőttek 16%-a hetente kerékpározik, és pártokon átívelő, elsöprő támogatása van a biciklis fejlesztéseknek” – írja a Magyar Kerékpárosklub.
4 híd, 2 rakpart, először Óbudán
Az idei útvonal újdonsága, hogy a margitszigeti nagyrétről indulva először Óbudára teker át a várhatóan több tízezres menet, a III. kerületben még sosem volt biciklis felvonulás. Ezután a Margit- híd, a pesti alsó rakpart, a Petőfi-híd, a budai alsó rakpart és az Attila út érintésével átgurulnak az Alagúton, majd a biciklis fejlesztésre szoruló Lánchíd érintésével jutnak el az Andrássy útra. Meglepetés helyszíneken utcazenészek várják a felvonulást, aminek startjához több kerületből csapatos betekeréseket szerveznek. Az Oktogonon a menet elejéhez csatlakozhatnak a legkisebb bringások: a lezárt szervizúton haladó I bike Mini szekcióba azokat a családokat várják, akiknél a gyerekek már kinőtték a bicikliülést, de a teljes távot még nem tudják letekerni. A felvonulás a városligeti napozóréten ér véget, ahol piknik, dj-k, bringás fotózás, teherbicikli- tesztelés, közösségi szerelőműhely és bringás jótékonysági szervezetek is várják a felvonulást, ami a hagyományos bringaemeléssel ér véget.
A menetet Hollandia új nagykövete, René van Hell nyitja meg. Hollandia idén 10. éve támogatja a magyar bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amiknek köszönhetően már több kerékpár van a holland háztartásokban, mint ahányan az országban élnek. A főszervezők célja, hogy a felvonulás a lehető legkevésbé akassza meg a várost. 400 önkéntes rendező jelentkezését várják, akik biztosítják a tömegközlekedés, a gyalogosok és több helyen az autók áthaladását.
Facebook esemény itt: https://www.facebook.com/events/2840415026184577/
Forrás: Turizmus Online