Budapest, a belgrádi vonzáskörzet

Malév kidőlése után több mint két évvel ismét el lehet jutni repülővel Belgrádba. A nyári menetrendben a JAT-utód Air Serbia járata naponta berreg majd a szerb és a magyar főváros között. A járat története 1937-ben az Aeroputtal kezdődött, majd a jugoszláv JAT 1992-ben felfüggesztette. Így tett a Malév is sajátjával, melyet 2009. december 14-n indított újra. Élt kb 2 és fél évet, és elsősorban az átszállókra gyúrt.

Bár az Air Serbia járata már vasárnap óta közlekedik, a hivatalos hacacáréra nagykövetestül és sajtóstul csak kedden került sor. Az ünnepélyes járatnyitóra az útvonalat repülő ATR 72-esen az eseményen megjelent magyar újságírók többszöröse érkezett Szerbiából. Vagy csak kevesen értek rá a hazaiak közül, vagy sokakban nem tudatosult még, mit is jelent ez a napi járat a 49 százalékban Etihad-tulajdon Air Serbia-tól. 

Azt, hogy a Malév kimúlásával fordult a kocka, Budapest és környéke – Dél-Magyarországról nem is beszélve vált Belgrád vonzáskörzetévé, csúnya szóval catchment area-jává. Ennek bizonyítékaként Slobodan Stamenkovic, a légitársaság értékesítési és marketingigazgatója tucatnyi úticélt – Tel Aviv, Bejrút, Larnaka, Podgorica, Szkopje, Tivat, görög és nyugat-európai repterek – sorolt fel, ahova a Nikola Tesla reptéren keresztül kínálnak átszállást a szerbek. Nem beszélve a magát az európai légi piacba egyre jobban bevásárló Etihad bázisáról, Abu Dzabiról, melyen keresztül még több helyre lehet majd eljutni. Persze ez már két átszállás, amit esetleg kedvezményes árakkal lehet vonzóbbá tenni például a Qatar Airways vagy Emirates ellenében, hogy nem mulasszuk el megemlíteni az Öböl másik két nagyágyúját.

Tehát, átszállás rulez, de azért a point-to-point azaz közvetlenül Belgrádba repülő foglalások is ígéretesen alakulnak – biztatott Stamenkovic. Ezt megerősítette Tóth Attila, az Air Serbia hazai képviselete, az Aviareps vezetője is. Tóth a CSA kicsivel hosszabb prágai járatát hozta példaként, ahol a napi üzleti utasforgalom van annyira jelentős, hogy képesek a vállalatok akár a 100 ezer forintos menettérti viteldíjat is megtéríteni, mint hogy a dolgozójuk kocsival zötykölődjön órákat. Autópálya persze Belgrádba is van, a menetidő sem olyan hosszú, de a hátáron lehet fennakadás. A vonatról viszont inkább ne is beszéljünk! A vasút némi túlzással a délszláv államokba – ideértve Szlovéniát is – még mindig nem alternatíva.

A belgrádi útvonalon mostantól bőséges kapacitás áll rendelkezésre, ha ideszámítjuk a fehérorosz Belavia Minszk- Budapest-Belgrád járatát.  Érdeklődésünkre Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a Belavia marad Budapest és Belgrád közt. Az Air Serbia-nak pedig nincs mitől tartani, mivel a fehérorosz madáron zömében hazai erők utaznak, magyarok csak elvétve veszik igénybe a kérdéses szakaszon.

Az Air Serbia járata hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap 1825-kor indul Belgrádból és 1940-re száll le a Ferihegyen, vissza 2045-kor száll fel és bő egy óra múlva érkezik. A keddi, csütörtöki és szombati járatok pedig Belgrából reggel 0745-kor indulnak, 0900-kor érkeznek, majd 1005-kor repülnek vissza.


Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?