A repülőtér üzemeltetőjének közleménye szerint a többszáz nemzetközi repülőtéren egységes szempontok alapján végzett utaselégedettségi felmérés (ASQ) kimutatta: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasai egyértelműen érzik a javulást a repülőtér szolgáltatási színvonalában. A vizsgált 37 szempontból 32 esetében az utasok visszaigazolták az előző évi fejlesztéseket; az 1-től 5-ig terjedő skálán kiugróan jó értékelést kapott például az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés folyamata, a terminálok tisztasága, és az általános elégedettség is meghaladja az előző évi szintet.
A nemzetközi repülőterek által a legfontosabb mutatónak tekintett általános elégedettség értékelése a 2018-ban mért 3,71 pontról 3,81 pontra emelkedett, és kiemelkedő osztályzatot kapott a terminálok tisztasága és általános atmoszférája is.
A megkérdezettek elismerően nyilatkoztak az utasbiztonsági ellenőrök udvariasságáról, az ellenőrzés alaposságáról, és a legjobbra értékelt szempontok között szerepel az utasok biztonságérzete is. E három szempont értékelése mind megközelítette vagy elérte a nemzetközi összehasonlításban is jónak számító 4 pontot.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben azt hangsúlyozta, hogy a Budapest Airport 2019-ben nagy lépést tett az utasélmény javítása felé, és ezt az ASQ eredmények a tavalyi év egészében visszaigazolták.
Az elmúlt két évben a Budapest Airport 45 milliárd forintot fordított repülőtér-fejlesztésre, a következő 4-5 évben pedig további 275 milliárd forintnyi beruházást tervez megvalósítani a repülőtér további bővítésének, fejlesztésének keretében.
Forrás: Turizmus Online