Budapesti cargoforgalom: túl a százezer tonnán

Elképesztő mennyiségű teheráru utazik közvetlenül a fejünk felett: november utolsó napjaiban már meghaladta a 100 ezer tonnát az idei légi teheráru-forgalom (szaknyelven cargo) a Liszt Ferenc repülőtéren. Az eredmények jól tükrözik a hazai cégek kiváló teljesítményét, hiszen az importnál már több export árumennyiséget szállítanak repülőgépekkel.

Várhatóan simán megdől a teheráru forgalom eddigi éves rekordja a budapesti repülőtéren, idén januártól novemberig ugyanis valamivel több, mint 100 000 tonna légi teherárut kezeltek. Biztató, hogy a növekedés nem egyetlen légitársaságnak vagy szegmensnek köszönhető, hiszen a hagyományos cargo fuvarozók mellett növekszik a futárcégek forgalma és az utasszállító gépek rakterében szállított, ún. belly cargo mennyisége is egyre jelentősebb. Szeptember és október után, ahogy a karácsonyi szezon előtt várható volt, novemberben is 10 ezer tonna fölött volt a havi cargo-forgalom (sőt, majdnem 11 ezer tonna fölé kúszott), ezzel pedig sikerült beállítani az eddigi legmagasabb éves teljesítményt.

A Budapest Airport statisztikáiból kiderül, hogy az áruforgalomban kiegyensúlyozott volt az import és az export aránya a tavalyi évig, idén viszont gyorsabban nőtt a kivitel. Ebből pedig egyenesen következtethető, hogy a magyarországi vállalatok versenyképessége megállja a helyét a világpiacon. Elsősorban a hazai elektronikai ipar, az autóalkatrészek, a híradástechnika és a gyógyszeripar áruforgalma nőtt jelentős mértékben. A budapesti teljes cargo forgalom (légi és közúti együttvéve) éves bővülése régiós szinten kiemelkedő, 21,5 %-os az előző évhez képest.

Egyre jelentősebb a budapesti repülőtér, mint regionális elosztó központ szerepe, hiszen például a kínai nagyvállalatok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren keresztül osztják szét az európai piacra szánt termékeiket. Ehhez ideálisak Budapest adottságai, mert nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a közúti szállítás/áruterítés számára optimális ezer kilométeres távolságon belül. A nagy cargo-légitársaságok nemzetközi hálózatán keresztül gyakorlatilag a világ összes fontos kereskedelmi célállomása elérhető pl. Luxemburgon, Dohán, Dubajon vagy Isztambulon keresztül budapesti kiindulással.

„Igazán büszkék vagyunk a légi cargo-forgalom gyors, idén eddig 16,4 %-os növekedésére, ez is tükrözi a magyar gazdaság jó teljesítményét,” jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. A cargo területért is felelős vezető hozzátette: „Az egyre növekvő cargo-forgalom igényeit is szolgálja jövő nyártól az 1. terminál mellett épülő két nagy logisztikai bázis, amit a DHL Express és a TNT számára építünk. Ezzel párhuzamosan megkezdtük a Cargo City nevű vadonatúj légiáru központ fejlesztésének előkészítését a 2. terminál melletti területen, hiszen várhatóan rövid időn belül újabb és korszerűbb cargo-kapacitásokra lesz szükség Budapesten.”


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.