Jóllehet a cápabőrt a természet a vízben való hatékony közlekedésre fejlesztette ki, de egyéb áramló közegben, így a levegőben is jelentősen csökkentheti a közegbe helyezett tárgy alaki ellenállását.
A brémai Fraunhofer Intézet kutatói által a célra kifejlesztett cápabőrlakk esetében a igen nagy kihívást jelentett, hogyan lehet átültetni a cápabőr sajátosságait egy olyan lakkba, amely ellenáll a légi közlekedés szélsőséges körülményeinek. A repülőgépekre felhordott lakkrétegnek ki kell bírnia a hatalmas, -55 és +70 Celsius fok közötti hőingadozást, az erős UV sugárzást illetve a nagy sebességből eredő erőket. A szélsőséges körülményeknek a készítmény a benne lévő nanorészecskéknek köszönhetően képes ellenállni.
Az összetett recept alapján készülő lakk kifejlesztéséért a kutatócsoport megkapta a 2010. évi Joseph von Fraunhofer Díjat.
A lakkot nem közvetlenül hordják fel a felületre, hanem egy, a cápabőr szerkezetének megfelelően strukturált sablon segítségével, amelyre azt egyenletesen, vékony rétegben kenik rá. A megszilárduláshoz szükséges UV-sugárzást követően a sablon könnyen lehúzható a lakkrétegről.
A lakk révén az üzemanyagköltségek legalább egy százaléka megtakarítható. Ez évente mintegy 4,48 millió tonna üzemanyag megtakarítását jelentheti a világ légi közlekedésére számára.
Szintén hasznát lehetne vennei a cápabőrlakknak a hajózásban azzal az eltéréssel, hogy ez esetben meg kell akadályozni a kagylók vagy algák megtelepedését a borításon. A hajókon való tesztelés során a súrlódás több mint 5 százalékkal csökkent. Egy konténerhajó esetében ez egy évben kétezer tonna üzemanyag megtakarítását jelenti.
Az új lakk révén akár növelhetnék a szélerőművek hatásfokát és az így kinyerhető energia mennyiséget is, ha a lakkot felhordják az erőművek rotorlapátjaira.