Csak idő kérdése a közvetlen Budapest-Tirana járat indítása

Hamarosan közvetlen légijárat indul Albánia fővárosa, Tirana és Budapest között, az erről szóló megállapodást néhány hónapon belül aláírhatják a partnerek - mondta a gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár a magyar-albán gazdasági vegyesbizottág másik társelnökével, Adela Karapici albán gazdaságfejlesztési miniszter-helyettessel folytatott megbeszélését követően kedden, Budapesten.

Magyar Levente hozzátette, ezzel a mostani, mintegy félnapos fárasztó út helyett 45-50 perces közvetlen repülőjárattal lehet majd közlekedni a két főváros között.    

Az együttműködési területek között kiemelte a turizmust, ahol nagy fejlődésen ment keresztül Albánia az utóbbi években, megemlítve a több száz kilométeres tengerparti szakaszon végzett fejlesztéseket. Elmondta, a közeljövőben a legmagasabb szinteken fognak tárgyalásokat folytatni, hogy akár 10 milliárdos nagyságrendben valósulhassanak meg újabb fejlesztések magyar részvétellel.    

Az államtitkár kitért arra is, hogy a két ország közötti együttműködés konkrét üzleti-gazdasági eredményei még nem láthatók a kívánt mértékben. Elmondta, akkor lesznek elégedettek, ha nemcsak az elmélyülő együttműködésről, hanem sokmillió eurós üzletekről is be tudnak majd számolni. Az államtitkár szerint megállapodtak abban, hogy rendszeresítik az üzletember-találkozókat, amelyeket elősegít majd a közvetlen légi összeköttetés is.    

Adela Karapici elmondta, nagyra értékelik Magyarország támogatását minden gazdasági szektorban és bíznak benne, hogy ez folytatódni fog. Úgy vélte, Albánia nagy potenciállal bír, nyitottak minden olyan magyar vállalkozásra, amely lehetséges piacot lát Albániában és újdonságot tud hozni az országba.    

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az Albániából Magyarországra irányuló import 2015-ben 4,384 milliárd forintot tett ki, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 631,3 millió forint és a 2013-mas 312,3 millió forint után. A magyar export Albániába tavaly 17,239 milliárd forintot ért el, a 2014-es 14,605 milliárd forint után.

A Budapest-Tirana járat egyike annak az öt a magyar kormány által közszolgáltatási szerződés keretében üzemeltetni tervezett járatnak, amelyre az uniós közbeszerzést 2015. április 18-án hirdette meg az NFM az EU hivatalos értesítőjében. Három légitársaságot vártak a koncessziós beszerzési eljárás 2016. május 19-én lezárult részvételi szakaszában. Egyedüli jelentkezőként a Wizz Air küldte meg a pályázati kiírás szerint csak magyarul benyújtható ajánlatát. „A Malév leállása óta hiányzó útvonalak üzemeltetése tisztán piaci alapon nem jelentett vonzó perspektívát a légitársaságok számára. Az összeköttetések megteremtése így kizárólag állami hozzájárulással biztosítható” — ismerte el még nyáron szerkesztőségünknek adott válaszában az NFM. Állami hozzájárulásból, vagyis a mi zsebünkből 48 hónapig közlekedhet a Budapest-Tirana járat. Hasonlóképpen a Budapest-Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje járatok is, amennyiben a Wizz Air és a kormány sikeresen megegyeznek a kiírás szerint 8 évnél nem idősebb, minimum 30 személyes gépekkel legalább heti kétszer, magyarul beszélő utaskísérőkkel repült járatok üzemeltetésének részleteiről.  (A témával részletesebben a Turizmus Trend 2016. júliusi számában foglalkoztunk.)

Forrás: MTI


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.