Csak idő kérdése a közvetlen Budapest-Tirana járat indítása

Hamarosan közvetlen légijárat indul Albánia fővárosa, Tirana és Budapest között, az erről szóló megállapodást néhány hónapon belül aláírhatják a partnerek - mondta a gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár a magyar-albán gazdasági vegyesbizottág másik társelnökével, Adela Karapici albán gazdaságfejlesztési miniszter-helyettessel folytatott megbeszélését követően kedden, Budapesten.

Magyar Levente hozzátette, ezzel a mostani, mintegy félnapos fárasztó út helyett 45-50 perces közvetlen repülőjárattal lehet majd közlekedni a két főváros között.    

Az együttműködési területek között kiemelte a turizmust, ahol nagy fejlődésen ment keresztül Albánia az utóbbi években, megemlítve a több száz kilométeres tengerparti szakaszon végzett fejlesztéseket. Elmondta, a közeljövőben a legmagasabb szinteken fognak tárgyalásokat folytatni, hogy akár 10 milliárdos nagyságrendben valósulhassanak meg újabb fejlesztések magyar részvétellel.    

Az államtitkár kitért arra is, hogy a két ország közötti együttműködés konkrét üzleti-gazdasági eredményei még nem láthatók a kívánt mértékben. Elmondta, akkor lesznek elégedettek, ha nemcsak az elmélyülő együttműködésről, hanem sokmillió eurós üzletekről is be tudnak majd számolni. Az államtitkár szerint megállapodtak abban, hogy rendszeresítik az üzletember-találkozókat, amelyeket elősegít majd a közvetlen légi összeköttetés is.    

Adela Karapici elmondta, nagyra értékelik Magyarország támogatását minden gazdasági szektorban és bíznak benne, hogy ez folytatódni fog. Úgy vélte, Albánia nagy potenciállal bír, nyitottak minden olyan magyar vállalkozásra, amely lehetséges piacot lát Albániában és újdonságot tud hozni az országba.    

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az Albániából Magyarországra irányuló import 2015-ben 4,384 milliárd forintot tett ki, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 631,3 millió forint és a 2013-mas 312,3 millió forint után. A magyar export Albániába tavaly 17,239 milliárd forintot ért el, a 2014-es 14,605 milliárd forint után.

A Budapest-Tirana járat egyike annak az öt a magyar kormány által közszolgáltatási szerződés keretében üzemeltetni tervezett járatnak, amelyre az uniós közbeszerzést 2015. április 18-án hirdette meg az NFM az EU hivatalos értesítőjében. Három légitársaságot vártak a koncessziós beszerzési eljárás 2016. május 19-én lezárult részvételi szakaszában. Egyedüli jelentkezőként a Wizz Air küldte meg a pályázati kiírás szerint csak magyarul benyújtható ajánlatát. „A Malév leállása óta hiányzó útvonalak üzemeltetése tisztán piaci alapon nem jelentett vonzó perspektívát a légitársaságok számára. Az összeköttetések megteremtése így kizárólag állami hozzájárulással biztosítható” — ismerte el még nyáron szerkesztőségünknek adott válaszában az NFM. Állami hozzájárulásból, vagyis a mi zsebünkből 48 hónapig közlekedhet a Budapest-Tirana járat. Hasonlóképpen a Budapest-Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje járatok is, amennyiben a Wizz Air és a kormány sikeresen megegyeznek a kiírás szerint 8 évnél nem idősebb, minimum 30 személyes gépekkel legalább heti kétszer, magyarul beszélő utaskísérőkkel repült járatok üzemeltetésének részleteiről.  (A témával részletesebben a Turizmus Trend 2016. júliusi számában foglalkoztunk.)

Forrás: MTI


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.