Csényi Csaba a Globair-képviselet bezárásáról

A Globair magyarországi képviseletének bezárásával kapcsolatos hírre reagált lapunknak Csényi Csaba, az iroda korábbi társtulajdonosa és ügyvezetője. 

Amint arról néhány nappal ezelőtt beszámoltunk, február végén bezár a globális turisztikai szolgáltatók (légitársaságok, autókölcsönző, szállodavállalat) képviseletével foglalkozó Globair csoport magyarországi irodája.

A csehországi székhelyű társaság közleménye szerint a Hertz autókölcsönző képviseletét a Globair csehországi irodája látja el mostantól, a Cathay Pacific / Dragonair képviseletéről később döntenek.

A Globair irodájának bezárása sokakat meglepett a szakmában, ugyanakkor a társaság az utóbbi évek folyamán sorban veszítette el legnagyobb ügyfeleit. Fénykorában, 2005-2011 között a bevezetőben említett cégek mellett ők képviselték a Marriott szállodavállalatot, az Emirates légitársaságot és az Air Máltát is Magyarországon. A magyarországi leányvállalat tulajdonosként alapítója volt a Globair athéni, zágrábi és varsói képviseletének. Ezek közül azonban mára már bezárt az athéni és a zágrábi iroda, a prágai központ és a varsói iroda létszáma pedig csupán néhány fősre zsugorodott.

A budapesti Globair-iroda bezárásával kapcsolatban nyilatkozott lapuknak Csényi Csaba, az iroda korábbi társtulajdonosa, aki éveken keresztül ügyvezető igazgatója volt a Globair Hungary Kft-nek, valamint azok külföldi leányvállalatainak. (Csényi Csabával készített korábbi interjúnkat itt olvashatják.)

„Nagy szomorúsággal tölt el azt látni, hogy amit építettem, leomlik! 2000-2011 között sikerült a Globairből egy olyan GSA céget építeni, amely Magyarországon és – talán kevesen tudják – Közép-Kelet-Európa 12 országában tevékenykedett 5 irodával, fénykorában 28 emberrel.

Tulajdonostársammal heves vitáim kezdődtek 2010-ban a stratégiát, az ügyfélkezelést és a kollégák irányítását illetően, melynek eredménye az lett, hogy én 2012 tavaszán eladtam neki üzletrészem. Egy sikeres következő év után a cég elindult lefelé. Így a bezárás borítékolható és csak idő kérdése volt!

Büszke vagyok arra, hogy a volt Globair-es munkatársak közül négyen az Emirates kötelékében dolgoznak, egy volt kolléganő a Lufthansánál Németországban, de a többiek is megállják a helyüket munkahelyeiken, vagy gyermeket nevelve otthon. Kimondva – kimondatlanul mindannyiunkat elszomorít a bezárás – bevallom, érzelmileg még mindig kötődtünk a céghez! Persze mindenki a saját útját járja: én egy volt Globair-es kolléganőmmel két másik projektem mellett egy utazási irodát viszek: az Ambiance Travel Solutions, az iDubai márkanevű termékével az Emirátusokba kínál egyedi utazási programokat” – közölte Csényi Csaba.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.