Csényi Csaba a Globair-képviselet bezárásáról

A Globair magyarországi képviseletének bezárásával kapcsolatos hírre reagált lapunknak Csényi Csaba, az iroda korábbi társtulajdonosa és ügyvezetője. 

Amint arról néhány nappal ezelőtt beszámoltunk, február végén bezár a globális turisztikai szolgáltatók (légitársaságok, autókölcsönző, szállodavállalat) képviseletével foglalkozó Globair csoport magyarországi irodája.

A csehországi székhelyű társaság közleménye szerint a Hertz autókölcsönző képviseletét a Globair csehországi irodája látja el mostantól, a Cathay Pacific / Dragonair képviseletéről később döntenek.

A Globair irodájának bezárása sokakat meglepett a szakmában, ugyanakkor a társaság az utóbbi évek folyamán sorban veszítette el legnagyobb ügyfeleit. Fénykorában, 2005-2011 között a bevezetőben említett cégek mellett ők képviselték a Marriott szállodavállalatot, az Emirates légitársaságot és az Air Máltát is Magyarországon. A magyarországi leányvállalat tulajdonosként alapítója volt a Globair athéni, zágrábi és varsói képviseletének. Ezek közül azonban mára már bezárt az athéni és a zágrábi iroda, a prágai központ és a varsói iroda létszáma pedig csupán néhány fősre zsugorodott.

A budapesti Globair-iroda bezárásával kapcsolatban nyilatkozott lapuknak Csényi Csaba, az iroda korábbi társtulajdonosa, aki éveken keresztül ügyvezető igazgatója volt a Globair Hungary Kft-nek, valamint azok külföldi leányvállalatainak. (Csényi Csabával készített korábbi interjúnkat itt olvashatják.)

„Nagy szomorúsággal tölt el azt látni, hogy amit építettem, leomlik! 2000-2011 között sikerült a Globairből egy olyan GSA céget építeni, amely Magyarországon és – talán kevesen tudják – Közép-Kelet-Európa 12 országában tevékenykedett 5 irodával, fénykorában 28 emberrel.

Tulajdonostársammal heves vitáim kezdődtek 2010-ban a stratégiát, az ügyfélkezelést és a kollégák irányítását illetően, melynek eredménye az lett, hogy én 2012 tavaszán eladtam neki üzletrészem. Egy sikeres következő év után a cég elindult lefelé. Így a bezárás borítékolható és csak idő kérdése volt!

Büszke vagyok arra, hogy a volt Globair-es munkatársak közül négyen az Emirates kötelékében dolgoznak, egy volt kolléganő a Lufthansánál Németországban, de a többiek is megállják a helyüket munkahelyeiken, vagy gyermeket nevelve otthon. Kimondva – kimondatlanul mindannyiunkat elszomorít a bezárás – bevallom, érzelmileg még mindig kötődtünk a céghez! Persze mindenki a saját útját járja: én egy volt Globair-es kolléganőmmel két másik projektem mellett egy utazási irodát viszek: az Ambiance Travel Solutions, az iDubai márkanevű termékével az Emirátusokba kínál egyedi utazási programokat” – közölte Csényi Csaba.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.