Csődbe ment a Sterling légitársaság

Október 28-án éjjel 03:00 órakor csõdöt jelentett a dániai székhelyű, izlandi tulajdonú STERLING fapados légitársaság. A gépeket a reptereken elvonatták a kapuktól és lepecsételték. Magyar utast a csőd feltehetőleg nem érint.

Becslések szerint ma mintegy 6000 utas indult volna Sterling járatokkal – a jegyüket megváltott, de felhasználni nem tudó utasokra vonatkozóan még nincs pontos adat, de tízezrekről lehet szó. A SAS bejelentette, hogy ingyenesen biztosít helyet a Sterling külföldön rekedt utasainak azokon a járatain, amelyeken üres hely van. A Norwegian ezt csak az eddig a Sterling-gel code-share-ben közlekedtetett járatok esetében vállalta. A társaság közleménye szerint, aki jegyet váltott, a légitársaságtól nem kapja vissza a pénzét – aki hitelkártyával fizetett, a hitelkártya feltételeknek megfelelően esetleg hozzájuthat a pénzéhez a bankjától. A cég budapesti járatait (Stockholm, Koppenhága) télire szüneteltette volna (utoljára október 26-án indultak Budapestről járataik) – ezért magyar utast a csőd feltehetőleg nem érint.

Az izlandi fő tulajdonos, Palmi Haraldson az éjszaka közleményben jelezte, hogy nyár óta mintegy 445 millió DKK összeget (körülbelül 16 milliárd forint) invesztált a cégbe, majd az izlandi pénzügyi válság miatt vagyona jelentős részét elvesztve, az elmúlt napokban kétségbeesett erőfeszítéseket tett a cég eladására, amelyek nem jártak sikerrel. A Sterling-et a 60-as években a dán Simon Spies alapította, mint charter légitársaságot, amely a Spies és Tjaereborg utazási irodák utasait szállította. A 90-es évek végén a korábbi Maersk dán belföldi légitársasággal együtt izlandi tulajdonba került, és a második legnagyobb skandináv fapados céggé nőtt, több dániai, svédországi és norvégiai bázissal, mintegy harminc B-737-es repülőgéppel. A Sterling után maradó űrt a feltételezések szerint a Norwegian, a RyanAir, és esetleg az Easyjet póbálja majd betölteni. Esélye lehet a piac egyes szeleteinek megszerzésére a WizzAirnek is. A Sterling csődje után a Stockholm-Budapest és a Koppenhága-Budapest útvonalakon a Malév monopolhelyzetbe került.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.