Az ír fapados Airportalhoz eljuttatott közleménye szerint a bevételek egészen jól alakultak, 11 százalékkal 2,3 milliárd euróra nőttek, a kiadások azonban ennél nagyobb mértékben, 19 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet és 2 milliárd eurót tettek ki.
Kerozinra 24, bérekre 21 százalékkal ment el több pénz, mint tavaly ugyanilyenkor.
Az üzemi eredmény 26 százalékos csökkenéssel 275 millió euróra romlott, míg az adózás utáni eredmény 242 millió euró volt, 21 százalékkal alacsonyabb a tavalyi első negyedévihez képest.
Az ír fapados ennek ellenére nem változtatott pénzügyi előrejelzésein, továbbra is 750 és 950 millió euró közé várja a teljes éves adózott eredményt.
A Ryanairnél ugyanúgy megfigyelhető a kiegészítő árbevétel egyre nagyobb aránya a teljes bevételen belül, mint a Wizz Airnél: a jegyárbevétel mindössze 4, a kiegészítő árbevétel viszont 27 százalékot emelkedett. Előbbiből 1,5 milliárd, utóbbiból 795 millió euró bevétel származott. Bár a jegyárbevétel kisebb mértékű növekedéséhez az is hozzájárult, hogy 6 százalékkal 37 euróra csökkent az átlagos jegyár.
A társaság utasforgalma az április-júniusi időszakban 11 százalékkal 41,9 millióra emelkedett, a járatok töltöttsége nem változott, 96 százalékon állt.
A Boeing MAX-okkal kapcsolatban a Ryanair tudatta: az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jóváhagyásától függően legkorábban januárban vehetik át és 2020-ban legfeljebb 30-at kapnak majd meg a korábban várt 58 helyett, emiatt 7-ről 3 százalékra csökkentette a cég a bővülés tervezett ütemét, a 2021-es pénzügyi évben 162 millió helyett 157 milliós utasforgalomra számítanak.
(forrás: airportal.hu)