Drasztikusan kevesebbet repülünk üzleti célból a járvány hatására

A koronavírusjárvány megjelenése előtt üzleti utakon gyakran résztvevők egy része már csak alkalmanként repül, az alkalmi utazások gyakorisága pedig a felére csökkent a COVID-19 miatt – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai.

Az utazási technológiai cég, a cseh Kiwi.com reprezentatív felmérést készített hazánkban arról, hogy a világjárvány hogyan hatott az üzleti célú repülős utazásokra.

Szinte megfeleződött az üzleti repülőutak száma

Az üzleti célú utazás Magyarországon a koronavírusjárvány előtt sem volt nagyon elterjedt, és a járvány tovább csökkentette ezt a számot – derül ki a társaság kutatásából. A válaszadók közel negyede (23%) mondta, hogy a világjárvány előtt utazott repülővel üzleti célból: közülük minden 4. rendszeresen, azaz évente legalább háromszor, míg 4-ből 3-an alkalmanként (évente egyszer vagy kétszer).

Majdnem a felére (23%-ról 13%-ra) csökkent az üzleti célú repülés a világjárvány hatására, ennek a legfőbb oka az, hogy a vállalat csökkentette az utazásra szánt költségvetést (62,5%), de akadnak olyanok is, akik azért nem repülnek, mert a helyzet miatt nem hajlandóak utazni (37,5%).

A világjárványt követő korlátozások világossá tették, hogy a távmunka az irodai dolgozók számára is lehetséges, nem befolyásolja a teljesítményt, és pozitív hatással lehet a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának megőrzésére. Az emberek megtartják munkahelyüket a nagyvárosokban, miközben kisebb városokba és falvakba költöznek. Azt látjuk, hogy a szabadidős utazások száma növekszik, de a digitális élmény javulásával az üzleti utazások és az ingázással kapcsolatos utazások iránti kereslet csökken" - mondja Mario Gavira, a Kiwi.com növekedésért felelős alelnöke.

A férfiak inkább repülnek üzleti okok miatt, mint a nők: még most is több férfi repül külföldre, mint amennyi nő a járvány kitörése előtt

A reprezentatív kutatás adatai alapján a férfiak inkább utaztak és utaznak most is repülővel üzleti okok miatt, arányuk a vírus megjelenése előtt és most is magasabb, mint a nőké. A járvány előtt 10-ből 3 férfi évente legalább egyszer repült, a COVID-19 miatt ez a szám közel a felére csökkent (17%), a nők körében 13% volt azok aránya, akik repültek üzleti okok miatt, és ez a szám 7%-ra csökkent. A fő ok mindkét nem esetében az, hogy a vállalat csökkentette az utazásra szánt költségvetést, de a férfiak nagyobb arányban nem hajlandóak az utazásra a koronavírusjárvány miatt: férfiak 42%-a nyilatkozott így, míg a nőknek pusztán a háromtizede.

A negyvenesekre jellemző a leginkább az üzleti célú repülés

A járvány kitörése előtt a húszas korosztály 9%-a utazott repülővel üzleti okok miatt, és ez a szám a vírus hatására nem is változott. A harmincasok körében 29%-ról több, mint a felére, 14%-ra esett vissza ez az arány. A legtöbbet a COVID-19 megjelenése előtt és most is a negyvenes korosztály repül: míg korábban a negyvenesek kb. harmada (34%) repült, addig most ezen korosztály kb. ötöde (19%) száll repülőre munka miatt. Az ötvenesek közül minden 4. repült üzleti célból a világjárvány előtt, most pedig mindössze 12%-uk.

A járvány hatására ugyanannyit repül egy diplomás, mint egy szakképesítéssel rendelkező munkaerő

A 8 általánost végzettek körében a legkevésbé jellemző az üzleti célú repülés. A koronavírus megjelenése előtt alkalmanként, azaz évente egyszer-kétszer repült 6%-uk, ez az érték minimálisan tovább csökkent a járvány hatására, 5%-ra. A szakmunkás végzettségűek inkább repültek ezen okból a járvány előtt is, és most is, mint az érettségivel rendelkezők. A COVID-19 megjelenése előtt egyértelműen a diplomások szálltak repülőre munka miatt (11%-uk rendszeresen, 29%-uk alkalmanként), míg most ugyanannyit repülnek a diplomások, mint a szakképesítéssel rendelkezők (14%).

A kutatásról

A felmérés 1018 fő megkérdezésével készült 2021 decemberében, amely reprezentatív a magyarországi 18-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Kiwi.com megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette

 


Júniustól újra megy a  FlixBus Horvátországba

Júniustól újra megy a FlixBus Horvátországba 

Az Isztriai-félsziget városai mellett lehetőség nyílik Horvátország délebben lévő partszakaszaira is eljutni a FlixBus másik nyári járatával.
London helyett  Rómába utaznak szívesebben a magyarok

London helyett Rómába utaznak szívesebben a magyarok 

Számottevően változott a repülőjegy ára több úti cél esetében - nyilván ez is hozzájárult a toplista alakulásához.
Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban

Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban 

Aki új biciklis kalandokra vágyik, annak Békés Vármegyében érdemes kezdeni a felfedezést.
Húsz éves a Wizz Air

Húsz éves a Wizz Air 

Az első járat 2004. május 19-én szállt fel.
Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye

Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye 

2024-ben újdonságokkal indul a KÉSZ Group Balatonfondo kerékpárverseny.
Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.