A Ryanair egy évvel ezelőtt, a Malév február 3-i leállását követően tért vissza a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Akkor 5 Boeing 737-800-as gépet telepítettek Ferihegyre és 30 útvonalon heti 280 járatot teljesítettek.
Katarzyna Gaborec ismertetése szerint később a repülőtér felemelte az árakat, így három gépre csökkentették budapesti bázisukat, jelenleg húsz célállomásra 170 járatot indítanak hetente. Emiatt a Ryanair az első év végi közel 2 millió utas helyett 2014 márciusáig már csak 1,2 millió utassal számol.
A Ryanair a budapesti repülőtéren a géphez buszoztatás helyett egy sátrat épített a forgalmi előtérre a 2A terminálnál. Ezzel kapcsolatban Katarzyna Gaborec kérdésre válaszolva elmondta, sem az utasok, sem a légitársaság nem elégedett ezzel a megoldással, de folyamatos tárgyalásban vannak a repteret üzemeltető Budapest Airporttal a költségekről. Megjegyezte: március végéig döntés születik a járathálózat módosításáról is.
A Ryanair Európa egyetlen ultra fapados (ultra low-cost carrier) légicége, a 2013. március végén záruló pénzügyi évben 57 bázisról, napi 1.500 járaton várhatóan mintegy évi 79 millió utast szállítanak, átlagos jegyáruk a cég kimutatása szerint 50 euró.
A cég 28 ország 150 repülőteréről szállít utasokat, flottájuk 305 darab Boeing 737-800-asból áll, amelynek átlag életkora 4,5 év.
Forrás: MTI